Wszyscy podkreślają, jak ważna dla nas jest odpowiednia ilość snu. Zapewnia nam to odpowiednie funkcjonowanie organizmu. Jesteśmy bardziej skupione, nasz metabolizm działa odpowiednio. Sen zapewnia naszemu ciału pełną regenerację. Czy Twój organizm może mieć za dużo snu? Co się stanie, gdy za długo śpisz?

Śpisz na brzuchu? Uważaj na tę pozycję. Zmarszczki senne to nie mit!

Za dużo snu: ile powinnaś spać?

Każdy z nas potrzebuje innej ilości snu. Uzależnione jest to od wieku, stopnia aktywności, ogólnego samopoczucia, stanu zdrowia oraz… płci! Np. kiedy jesteś chora, potrzebujesz więcej godzin snu, aby móc się w pełni zregenerować. Średnia dawka snu to od siedmiu do dziewięciu godzin. Gdy śpisz za krótko, masz problemy z koncentracją, odczuwasz zimno oraz senność. Co się jednak dzieje, gdy sytuacja jest odwrotna?

Kiedy śpimy zbyt długo?

Z pewnością znasz sytuację, gdy w weekend próbujesz odespać cały tydzień porannego wstawania. Budzisz się, ale specjalnie zostajesz dłużej w łóżku. Drugiej pobudce z pewnością towarzyszy silny ból głowy. Wynika to z tego, że Twój organizm już po pierwszej pobudce spodziewał się rozpoczęcia dnia, spożycia pokarmu i wody oraz aktywności. Ból głowy może być oznaką odwodnienia i głodu. W weekend i tak mamy tendencję do dłuższego snu, ponieważ nie towarzyszy nam silny stres. Nasz stan psychiczny również odgrywa ważną rolę. Osoby, które cierpią na depresję, bardzo często cierpią albo na bezsenność, albo mają tendencję do spania zbyt długo.

Te olejki eteryczne poprawią jakość Twojego snu

Zobacz, co możesz zrobić, aby pozbyć się bólu głowy

Ból głowy, który towarzyszy Ci tuż po obudzeniu, może być oznaką zbyt dużej ilości snu. Oczywiście są również inne przyczyny, dla których mógł się on pojawić, takie jak chociażby bezdech senny. Jeśli cierpisz na przewlekłe bóle głowy, które występują rano, powinnaś udać się do lekarza. Co jednak zrobić, jeśli faktycznie zbyt długo spałaś? Zanim sięgniesz po tabletki, wypróbuj kilka innych sposobów. Zacznij od głębokich wdechów i otwarcia okna na oścież. Zacznij się rozciągać, najbardziej skupiając się na mięśniach szyi. Do wody dodaj kilka kropli relaksującego olejku, np. z mentolem i zmocz w nim gazę. Połóż na chwilę okład na czole, kontynuując głębokie wdechy. W ten sposób powinnaś pobudzić swój organizm i pozbyć się dokuczliwego bólu głowy.