Teraz, gdy Elon Musk oficjalnie przejął stery Twittera, użytkownicy są pewni, że platforma przeżywa swoje ostatnie dni. Dla niektórych oznacza to pożegnania, inni kontynuują tweetowanie, jakby nic się nie zmieniło. Tampax, czyli producent tamponów poddał się atmosferze „końca dni” i publikuje na Twitterze wpisy, które jako marka, zawsze chciał powiedzieć.

To nie pierwszy raz wzywa się do bojkotu Tampaxa. Według New Republic Tampax był w centrum nienawistnego zainteresowania niejednokrotnie. W czerwcu na przykład marka ogłosiła, że sponsoruje Dylana Mulvaneya, transpłciową kobietę oraz aktywistę Jeffreya Marsha. Wspomniani twórcy stali się popularni opowiadając się za neutralnością płci; Marsh głośno podkreśla, że ludzie wszystkich płci mogą dostać okres.

 

Mulvaney podzieliła się publicznie noszeniem tamponów na wypadek, gdyby inna kobieta ich potrzebowała.

@dylanmulvaney

Day 12- TAMPONS #trans #tampon

♬ original sound – Dylan Mulvaney

 

„Menstruacja nie ma płci”. Powstała bielizna okresowa dla osób transpłciowych i niebinarnych

Ponieważ Twitter wydał się Tampaxowi niemalże zamknięty, marka skorzystała z okazji i opublikowała kilka wpisów. Jeden z nich został uznany za uprzedmiotawiający, upokarzający, a nawet seksualizujący młode dziewczyny oraz kobiety. Jeden z oburzonych internautów napisał, że Tampax obraził (poniższym wpisem) całą bazę klientów i uznał, że ich publikacja to przykład patriarchatu. Ktoś inny porównał wpis Tampaxa z żartem o gwałcie. Jeszcze inny internauta stwierdził, że żart jasno pokazał, że to mężczyźni są grupą docelową marki.

Tampax

Tampax od lat robi sobie wrogów w mediach społecznościowych. W 2020 roku marka napisała na Twitterze : „Również fakt: nie wszyscy ludzie z okresem to kobiety. Świętujmy różnorodność wszystkich ludzi, którzy krwawią”. Jeden z użytkowników zapytał wtedy, czy istnieje instrukcja dla mężczyzn, którzy chcą używać tamponów, podczas gdy inny nazwał tweeta „nieprofesjonalnym, nieodpowiedzialnym, przerażającym” i „błędnym”.

Ostatnio użytkownicy Twittera obrazili się na użycie przez markę słowa „oni” zamiast „jej”. Jedna z osób napisała , że używanie języka neutralnego pod względem płci jest „celowo zaprojektowane w celu gaszenia, wykorzystywania i destabilizacji kobiet i dziewcząt”, a podkreślanie przez Tampax współpracy z transseksualnymi kobietami i osobami niebinarnymi „wpływa na całe społeczeństwo”.

Pierwsza taka sytuacja w historii TOP MODEL. Joanna Krupa przywróciła jedną z uczestniczek!