Nie od dzisiaj wiadomo, że korzyści z pływania jest wiele. To najlepsza siłownia dla organizmu i sposób na idealną sylwetkę. Prócz kondycji fizycznej aktywność w wodzie pozytywnie wpływa na nasz mózg.

Lato to odpowiedni okres, w którym można skorzystać z wodnych atrakcji i poświęcić więcej czasu na doskonalenie sztuki pływania. Jak się okazuje wpływa to pozytywnie na nasz mózg i nie tylko. Naukowcy wykazali również, że poprawia nastrój, pamięć, funkcje poznawcze oraz wzmacnia odporność immunologiczną. Aktywność w wodzie służy również w radzeniu sobie ze stresem i depresją.

Wszyscy oszaleli na punkcie tej aktywności fizycznej. Dlaczego akurat teraz stała się tak popularna?

Korzyści z pływania – oto wszystkie pozytywne skutki

Pozytywne skutki pływania to nie tylko zalety na tle fizycznym, ale jak stwierdzono poprawa stanu psychicznego. Wysiłek podczas pływania angażuje wszystkie mięśnie, a nasze serce ciężej pracuje, co zwiększa przepływ krwi w ciele. Powstają nowe naczynia krwionośne, tym samym ograniczając wszelkie choroby sercowo-naczyniowe. To nie koniec zalet pływania – większy przepływ krwi prowadzi do uwolnienia endorfin, które są naturalnym środkiem przeciwbólowym dla naszego organizmu.

– Odkryliśmy, że przepływ krwi do mózgu jest większy, gdy uczestnicy badania są zanurzeni w wodzie do poziomu serca niż gdy przebywają na ziemi. Stanowi to podwaliny pod kolejne badania na temat pływania i jego wpływu na mózg […] Sporty wodne takie jak aerobik i pływanie, mają różnorodny wpływ na pracę serca i przepływ krwi do mózgu – podkreślił dr Howard Carter z Uniwersytetu Zachodniej Australii (School of Sport Science).