Nie od dziś wiadomo, że regularna aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Kluczowe jest uprawianie sportów, które poprawiają ogólną kondycję, wzmacniają serce, zwiększają wydolność płuc i poprawiają stan umysłu. Oto kilka rodzajów aktywności, które są powszechnie zalecane.

Złe poranne nawyki, przez które nie możesz schudnąć

Jaki sport wydłuża życie?

Pływanie

Uważane za jeden z najlepszych sportów dla długowieczności, pływanie jest łagodne dla stawów, wzmacnia serce i poprawia wydolność płucną, a także angażuje większość mięśni ciała.
Pływanie wydłuża życie o 3,4 roku.

Jazda na rowerze

Regularna jazda na rowerze może poprawić wydolność serca i płuc, a także zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Jest to również świetny sposób na spalanie kalorii i poprawę kondycji bez nadmiernego obciążania stawów.
Jazda na rowerze również pozytywnie wpływa na długość życia człowieka i wydłuża je o 3,7 roku.

Bieganie / Chodzenie

Regularne bieganie lub nawet szybkie chodzenie mogą znacząco poprawić zdrowie serca, zwiększyć wydolność i pomóc w utrzymaniu zdrowej wagi. Chodzenie jest szczególnie dobre dla osób w każdym wieku, w tym dla seniorów. Ten rodzaj aktywności wydłuża życie o 3,2 roku.

Fitness

Ćwiczenia aerobowe, takie jak taniec, aerobik wodny, czy zajęcia grupowe, poprawiają wydolność serca i płuc.
Fitness wydłuża życie o 1,5 roku.

Tenis

Rekordzistą w sporcie, który wydłuża życie, okazuje się tenis. Osoby, które go trenują żyją średnio aż 9,7 roku dłużej. Badminton wydłuża życie o 6,2 roku. Z kolei w przypadku osób, które trenują piłkę nożną, życie wydłuża się o 4,7 roku.

Wykonuj codziennie to ćwiczenie, a będziesz miała jędrne pośladki i smukłe uda