Każdy z nas pragnie dobrze wyglądać, jednak nie zawsze znajdujemy czas lub motywację, aby odpowiednio o siebie zadbać. Jesteśmy świadomi, że klucz do osiągnięcia wymarzonej figury leży w aktywności fizycznej, lecz często lenistwo bierze górę nad aspiracjami do osiągnięcia idealnej sylwetki. Mimo to istnieją sposoby na poprawę kondycji, nawet w zaciszu własnego domu.

Białko w diecie: między mitem a nauką. Rozmowa z dietetyk Niną Król

Jednym z ciekawszych rozwiązań jest tzw. „trik z ręcznikiem” czyli metoda Fukutsudzi. Jest to technika z Japonii, wynaleziona przez doktora o tym nazwisku, która nie wymaga dużej dawki wysiłku, a może przynieść znaczące rezultaty.

Jeśli pragniesz uzyskać płaski brzuch, ale najbardziej cenisz sobie relaks i odpoczynek, ta metoda może okazać się idealna dla ciebie.

Na czym polega metoda Fukutsudzi?

Co najbardziej zaskakujące w tej metodzie, ćwiczenie Fukutsudzi polega nie na wylewaniu siódmych potów, ale błogim relaksie. Przygotuj matę (może być też zwykły koc lub dywan), ręcznik i zarezerwuj na ten cel 5 minut.

Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami. Za plecami połóż wałek (zrolowany ręcznik). Powinien on przylegać do lędźwi. Pilnując, aby wałek się nie przesunął, połóż się na plecach. Zrolowany ręcznik powinien znajdować się pod lędźwiami na wysokości pępka – to bardzo ważne! Wyprostuj nogi i złącz ze sobą dwa duże palce u stóp. Pięty ustaw na zewnątrz. Przenieś ramiona za głowę i złącz ze sobą dłonie tak, aby stykały się małymi palcami, a kciuki skierowane były zewnątrz. Wydłużaj kręgosłup, ciągnąc rękami w górę.

Spróbujesz?