Wiadomo, rzucenie palenia z dnia na dzień nie jest możliwe, to raczej misja niewykonalna, ale… istnieje 10 skutecznych sposobów na powstrzymanie głodu tytoniowego – jakich? Tego dowiesz się z poniższego tekstu. Znasz to, tę nieodpartą chęć sięgnięcia po papierosa i „dymek” który skutecznie ma złagodzić zszargane nerwy, zrelaksować, czy też wprowadzić w chwilowy błogostan? No właśnie! A teraz zastanów się, jak te kilka chwil powtarzanych regularnie, przez kilka czy kilkanaście lat rujnuje twoje zdrowie! Palenie papierosów jest złe – bez dwóch zdań, dlatego warto rzucić ten nałóg i przejść na jasną stronę mocy!

Jak rzucić palenie?

Zdecydowanie to nie należy do najprostszych czynności, ale przychodzimy z pomocą i podpowiadamy jak zminimalizować chęć sięgnięcia po papierosy i zaprzestanie palenia.

#1 Unikaj pokus

Chęć do palenia może być silniejsza w sytuacjach, w których najczęściej paliłaś, na przykład imprezy, spotkanie z przyjaciółmi w barze, lub gdy sięgasz po popołudniową kawę, czy potrzebujesz rozładować stres. Przemyśl dokładnie te sytuacje i przygotuj plan, jak ich unikać. Jeśli na przykład paliłaś podczas rozmowy przez telefon, zamiast papierosa, trzymaj w pobliżu kartkę i papier i w trakcie rozmowy zajmij się rysowaniem – po prostu zajmij czymś ręce!

#2 Opóźnij reakcję

Jeśli czujesz, że masz zamiar poddać się głodowi tytoniowemu, powiedz sobie, że musisz najpierw odczekać 10 minut, a potem zrobić coś co odwróci twoją uwagę.

#3 Chrup na zdrowie

Żuj gumę bez cukru, chwyć po ulubione ziołowe cukierki, lub chrup surową marchewkę, kalarepę czy seler. Dobrym rozwiązaniem są też orzechy lub nasiona słonecznika. Ważne, żeby te przekąski były na tyle satysfakcjonujące twoje zmysły, by skutecznie zastąpiły palenie papierosów.

#4 Aktywność fizyczna

Jakakolwiek aktywność fizyczna, nawet ta najdrobniejsza może pomóc odwrócić uwagę od głodu tytoniowego i zmniejszyć jego aktywność. Wyjdź na spacer, pobiegaj, czy wejdź i zejdź kilkukrotnie po schodach. Jeśli pracujesz i twoje myśli krążą wokół palenia, wstań i zrób przysiady, czy kilka pompek. Pobiegaj w miejscu lub zrób kilka podskoków. Jeśli z kolei aktywność fizyczna nie jest totalnie dla ciebie wypróbuj coś co sprawi Ci przyjemność. Może skutecznym odciągnięciem uwagi od palenia będą zaległe prace domowe lub ugotowanie czegoś pysznego!

#5 Wybierz alternatywę

Zdecydowanie dużo mniej ryzykowną alternatywą dla papierosów są e-papierosy. Główną ich zaletą i mniejszym zagrożeniem dla zdrowia jest fakt, że w przypadku e-papierosów nie dochodzi do spalania tytoniu, a co za tym idzie do znacznie niższego poziomu substancji toksycznych. Na przykład VUSE zawiera o 99% mniej substancji toksycznych niż papierosy. W e-papierosach VUSE nie używa się tytoniu. W jego skład wchodzi: glikol propylenowy, gliceryna roślinna, woda destylowana, aromat i nikotyna, która jest pozyskiwana jako naturalna nikotyna z liści tytoniu. Oznacza to, że wkład e-papierosa nie zawiera tytoniu, ale nadal może mieć aromat zbliżony do tytoniowego. Dlaczego VUSE to warta rozważenia alternatywa dla papierosów? Po pierwsze są bardzo wnikliwie testowane. Korzystasz z produktu w pełni przebadanego, z jasnym i konkretnym podkreśleniem wpływu na twoje zdrowie. Dodatkowo każdy krok zbliżający cię do rzucenia palenia to sukces.

16 lutego bieżącego roku, Parlament Europejski głosował za przyjęciem raportu Komisji Specjalnej ds. Zwalczania Raka. Raport ten zwiera szereg zaleceń mających za zadanie wprowadzić jasne i konkretne wytyczne co do profilaktyki niektórych nowotworów. Co to ma wspólnego z rzucaniem palenia i e-papierosami? Uważa się, że e-papierosy mogłyby umożliwić niektórym palaczom stopniowe rzucenie palenia. Twórcy raportu jasno wskazują by w końcu unormować kwestie dotyczące korzystania z e-papierosów.

#6 Ćwicz techniki relaksacyjne

Palenie to dla wielu sposób radzenia sobie ze stresem. Już samo opieranie się głodowi tytoniowemu może być stresujące. Jednym ze sposobów radzenia sobie ze stresem jest ćwiczenie technik relaksacyjnych, jak medytacja, joga, głębokie oddychanie, relaksacja mięśni, czy masaż lub słuchanie muzyki uspokajającej. Wykorzystanie jakiejkolwiek opcji, która skutecznie uchroni od sięgnięcia po papierosa, kiedy się czymś zdenerwujesz.