Każdej z nas czasem zdarzają się dni, kiedy czuje się przytłoczona nadmiarem obowiązków. Jedyną rzeczą, o której się marzy, jest powrót do domu, odprężająca kąpiel i regeneracyjny sen. Następnego dnia wszystko wraca do normy, razem z energią i dobrym humorem. Gorzej jednak, gdy stan zupełnego braku motywacji i zmęczenia utrzymuje się o wiele dłużej.

Bardzo często dzieje się tak dlatego, że nie potrafimy przestać analizować, a zbyt wiele sytuacji odbieramy zbyt dosłownie. W naszej głowie dzieje się mętlik, który nie pozwala skoncentrować się na czymś bardziej konstruktywnym i zwyczajnie zabiera nam energię. Z tą sytuacją można się uporać. Na początku trzeba dokładnie przeanalizować swoje myśli i znaleźć źródło problemu.

Wycisz umysł medytacją. Oto 4 sposoby, które pomogą Ci zacząć

Jeśli pod koniec dnia zamiast chwycić ulubioną książkę lub włączyć serial, siedzisz na łóżku i analizujesz każdą napotkaną Cię sytuację, to z pewnością nie wpływa dobrze na Twoje samopoczucie. Przestań zamartwiać się tym, co myślą inni. Z pewnością Tobie również zdarzyło się powiedzieć coś bez większego zastanowienia, dlatego odwróć sytuację i uświadom sobie, że innym też się to zdarza. Zamiast analizować każde słowo koleżanki z pracy, przyjaciółki, mamy czy partnera po prostu puść to w niepamięć. Kiedy pozwolisz odejść dręczącym myślom, będziesz mieć czas na pełny, prawdziwy relaks, który zaprocentuje dodatkową dawką energii.

Dysmorfofobia. Lęk przed brzydotą.

Ciągle przypominasz sobie o sytuacji, która wydarzyła się dobrych kilka lat temu? Każdy z nas popełnia błędy. Podejmując się kolejnych działań lub pracując nad ważnym projektem, zawsze znajdzie się ryzyko porażki. Ważne jest, by wyciągnąć z nich lekcje i zamknąć temat. Ciągłe rozpamiętywanie niepowodzeń, blokuje kreatywne myślenie i nie pozwala na dalszy rozwój.

Toksyczna pozytywność: czym jest i dlaczego lepiej jej unikać

Jeśli męczy Cię stan ciągłego napięcia, pamiętaj, że ta sytuacja sama się nie rozwiąże. Zamiast próbować wyciszyć problem, podejmij realne działania. Wypróbuj medytacji, zacznij ćwiczyć, zapisz się na jogę lub masaż. Zrób coś dla siebie i ciesz się tym.

Odczuwaj satysfakcję z każdej relaksującej Cię czynności i zapamiętaj to uczucie. Powtarzaj je za każdym razem, gdy czujesz się przytłoczona. Zacznij dostrzegać pozytywy w każdej sytuacji, która powoduje w Tobie stres. Zamiast myśleć co może pójść nie tak, pomyśl o zaletach i tym, czego dane wydarzenie może Cię nauczyć.