Smukłe ramiona, płaski brzuch i zarysowane mięśnie na nogach – taka sylwetka kojarzy się z długimi godzinami spędzonymi na siłowni i wieloma dietetycznymi wyrzeczeniami. Ale droga do lepszego samopoczucia i zrzucenia kilku zbędnych kilogramów wcale nie musi być ciężka. Czasem wystarczy zmienić kilka nawyków, by poczuć się lepiej z samą sobą. Najważniejsza jest regularność i motywacja.

Oto kilka prostych sposobów, które pomogą poprawić kondycję i wyszczuplić sylwetkę:

Zamiast windy, wybieraj schody. Chociaż perspektywa szybkiego przemieszczenia się na górę, bez angażowania mięśni i irytującej zadyszki może wydawać się bardziej atrakcyjna, to warto przełamać początkową niechęć. To łatwe i proste ćwiczenie na nogi, więc jeśli tylko zdarzy się taka okazja – wybierz schody.

4 PRZEKĄSKI, KTÓRE MOŻESZ JEŚĆ PRZED SNEM BEZ OBAW, ŻE PRZYTYJESZ

Wysiądź kilka przystanków wcześniej. Dotlenisz organizm, wyciszysz umysł i spalisz kalorie. Taka perspektywa brzmi o wiele bardziej zachęcająco, niż jazda w zatłoczonym tramwaju czy autobusie.

Chociaż wypoczynek na kanapie i oglądanie serialu to jeden z ulubionych sposobów na spędzanie wolnego czasu, warto nieco zmodyfikować ten plan. Istnieje wiele ćwiczeń, które możesz wykonywać w pozycji leżącej. Zaangażuj mięśnie nóg, brzucha i ramion – to małe nawyki, ale w dłuższej perspektywie mogą przynieść widoczne efekty.

Zamień chipsy i krakersy na zdrowe przekąski, które są banalnie proste w przygotowaniu. Wystarczy, że wybierzesz ulubione warzywa – może to być burak, marchewka, pietruszka czy seler, pokroisz je w plasterki i podpieczesz w piekarniku. I gotowe! Są pyszne i zdrowe.

DIETA DLA SKÓRY, CZYLI CO JEŚĆ, BY WYGLĄDAĆ ŚWIEŻO I PROMIENNIE PRZEZ CAŁY ROK