Kolagen staje się coraz modniejszym składnikiem. Pojawia się nie tylko w kosmetykach, lecz także w suplementach diety, a nawet w tkaninach. Reklamują go również kliniki chirurgii plastycznej, zachwalając jego użycie w różnych zabiegach.

Ubytek kolagenu

Jeśli mamy za mało kolagenu w skórze, zaczyna ona wiotczeć i starzeć się. Nasze ciała zaczynają trafić kolagen koło 20 urodzin, dlatego tak zalecane są kosmetyki z tym składnikiem. Stąd też popyt na przeróżne kuracje kolagenowe. Kolagen możemy tracić nawet przed 20 rokiem życia, np. gdy wystawiamy ciało na światło słoneczne, palimy papierosy, a nasza dieta bogata jest w cukier.

Proszek kolagenowy- HIT w walce ze zmarszczkami! Zacznij ją jak najwcześniej!

Warto uzmysłowić sobie, że istnieje wiele typów włókien kolagenowych i odpowiadają one nie tylko za jędrność skóry, ale także za pracę ścięgien czy elastyczność tkanek. Co najciekawsze, kolagen nie wnika do naszego organizmu przez skórę, ponieważ jego cząsteczki są zbyt duże. Istnieje możliwość rozpuszczenia go w innej substancji, dzięki czemu zostanie rozbity i ma większe szanse na dostanie się do skóry.

Kolagen w diecie

O wiele skuteczniejsze będzie dostarczanie kolagenu w diecie. Chociażby zielone i liściaste warzywa, cytrusy, pomidory, awokado, jaja albo pestki dyni wspomagają wytwarzanie kolagenu. Skuteczny może okazać się mrożony ciekły kolagen albo kolagen w proszku, który dodamy do zimnego napoju (wysokie temperatury są wrogiem kolagenu).

Madonna ujawnia, czym masuje skórę! Rozbudza Wasz apetyt na takie metody?

Jeśli zdecydujemy się na picie kolagenu, musimy pamiętać o tym, że nie można przekraczać dziennej dawki! To bardzo ważne, ponieważ jest to substancja alergiczna. Optymalnie można przyjmować około 4000-5000 mg kolagenu. Badania mówią, że nawet w ciągu 6-12 godzin od momentu spożycia możemy zaobserwować wzrost poziomu kolagenu w tkankach. Biorąc je pod uwagę, picie kolagenu jest zdecydowanie bardziej efektywne od używania kosmetyków, które mają go w składzie.