Generacja Z, czyli ludzie urodzeni po 1997 roku, to pierwsze w pełni cyfrowe pokolenie. Znacznie różni się od wcześniejszych generacji, a liczne badania pokazują, że jest ono najbardziej zróżnicowane i zmienne – kwestionuje standardy urody, sposoby pielęgnacji i bacznie obserwuje poczynania marek, inaczej podejmując decyzje zakupowe.

Według badań, kategoria „pure beauty” nieustannie rośnie. Nawet 55% młodych użytkowników wybiera kosmetyki przyjazne środowisku, 48% kupujących uważa brak szkodliwych składników w produktach kosmetycznych za najwyższy priorytet. Wunderman Thompson w swoim badaniu z całą mocą podkreśla, że społeczna odpowiedzialność marki dla kupujących z pokolenia Z ma ogromne znaczenie. Nie traktują tego jako pustych obietnic, części marketingu. Poświęcają czas na zagłębienie się w znaczenie składu, a wpływ produktu na środowisko jest w centrum ich zainteresowań. Dlatego firmy wprowadzają innowacyjne rozwiązania, odkrywają nowe składniki – to wszystko porusza branżę, rozwija kreatywne podejście. Wydajność i „zrównoważony rozwój” są ważniejsze niż cena, dzięki temu inteligentne gadżety do pielęgnacji na stałe zagościły w łazienkach nowego pokolenia.

Generacja Z

Generacja Z właśnie zamienia ten brzydki trend z lat 90. na najgorętszy trend lata 2022

Dla Gen Z ważne jest również utrzymywanie kontaktu z marką, prowadzenie otwartej komunikacji, dzielenie się opiniami, oferowanie własnych rozwiązań. To pokolenie szuka czegoś nowego: mocnych wrażeń i doświadczeń. Dlatego często preferowane są marki z niecodziennym podejściem do tworzenia produktów, nowych tekstur i gadżetów, które przyśpieszają rutynę upiększającą i dają widoczne rezultaty.

Przedstawiciele Gen Z czują się częścią zróżnicowanej społeczności i są otwarci na różnorodność, cenią inkluzywność i szukają w tym kierunku wsparcia ze strony branży beauty. W tym trendzie doskonale przyjęła się kampania FOREO z okazji Miesiąca Dumy – Be YOUnique pokazująca, że każdy, niezależnie od wieku, koloru skóry czy płci ma prawo czuć się pięknie na swój własny sposób, a marka zrobi wszystko, by w tym pomóc. Trend ten znajduje również odzwierciedlenie w komunikacji innych marek: pojawianie się modelek plus size na wybiegach świata, udział w sesjach reklamowych zwykłych dziewcząt z poważnymi problemami skórnymi, różnorodność rasowa.

Jedną z kluczowych cech generacji Z jest cyfryzacja. Młodzi ludzie do niej należący urodzili się w epoce aktywnego rozwoju technologii, a teraz rosną i rozwijają się w dwóch światach jednocześnie: realnym i wirtualnym. Z łatwością opanowują wszystko, co nowe, aktywnie wprowadzają do swojego życia gadżety i szukają nowych doznań przy zakupie. Tak więc marki, odpowiadając na ich potrzeby, wprowadzają technologie AR do testowania makijażu, integrując się z nowym pokoleniem organizują wydarzenia i wchodzą z nimi w interakcje. Innowacyjne gadżety kosmetyczne również wpisują się w ten trend. Wykorzystywane przez lidera w tej dziedzinie – FOREO – smart rozwiązania są najlepszym przykładem na doskonałą synergię między technologią, a światem beauty. Jednym z urządzeń marki jest BEAR wyposażony w system Anti-Shock, który skanuje skórę, sprawdza jej nawilżenie i sprawia, że zabieg mikroprądami jest bezpieczny i bezbolesny. Kolejny gadżet to LUNA 3 Plus, której wypustki nagrzewają się podczas mycia, sprawiając, ze skóra jest jeszcze dokładniej oczyszczona, a sama szczoteczka łączy się ze specjalną aplikacją.

Generacja Z

Tworzenie nawyków

Będąc w ciągle zmieniającym się świecie, doświadczając stresu, kryzysów i pandemii, Pokolenie Z szczególnie ceni rytuały. Pielęgnacja skóry jest częścią codziennej rutyny, z której czerpią maksymalną przyjemność. Rozwiązania technologiczne dają im więcej możliwości, z których chętnie korzystają. Oto jak wygląda przykładowa rutyna pielęgnacyjna z wykorzystaniem kultowej szczoteczki sonicznej LUNY 3 od FOREO:

● Zwilż twarz, nałóż swój ulubiony płyn czyszczący na LUNA 3 i włącz ją jednym przyciskiem.
● Oczyść twarz okrężnymi ruchami przez 30 sekund, aż wbudowany timer zakończy procedurę.
● Opłucz LUNA 3, osusz twarz ręcznikiem i kontynuuj pielęgnację skóry ulubionymi produktami.

W efekcie użytkownik ma doskonale oczyszczoną, naładowaną energią skórę o poranku i ukojoną szybkim i prostym zabiegiem przed pójściem spać.

Netflix szykuje reality show inspirowane „Squid Game”. Główna nagroda zwala z nóg

Mat.prasowy