Dla uczczenia 50. rocznicy Światowego Dnia Ziemi Wrangler, legendarny producent odzieży dżinsowej i codziennej, ogłosił, że udało mu się obniżyć zużycie wody wykorzystywanej podczas produkcji denimu o ponad 7 miliardów litrów. Ilość ta odpowiada dziennemu zapotrzebowaniu na wodę pitną dla ponad 4 miliardów ludzi. Wynik ten przewyższa założony przez markę cel, który zakładał zaoszczędzenie 5,5 miliarda litrów wody rocznie w roku 2020. Biorąc pod uwagę osiągnięty wynik, Wrangler planuje wyznaczyć sobie nowy, jeszcze ambitniejszy cel, który marka przedstawi jeszcze w tym roku.

„Od upraw bawełny aż po wykańczanie denimu – woda jest niezbędnym elementem w produkcji waszej ulubionej pary dżinsów. Jest też równie ważna dla lokalnych społeczności i przyszłych pokoleń” – powiedział Tom Waldron, prezes marki Wrangler. „Jesteśmy naprawdę dumni, że udało nam się zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko poprzez lepsze wykorzystanie wody i recykling. Będziemy kontynuować plan oszczędzania wody w naszym łańcuchu dostaw, jednocześnie zwracając szczególną uwagę na innowacje, dzięki którym można wykorzystywać wodę jeszcze rozsądniej, a później zwracać ją czystą tym, którym jest potrzebna do życia.”

Zmniejszenie zużycia wody w przypadku marki Wrangler to efekt lepszego wykorzystania tego zasobu oraz recyklingu w procesie wykańczania denimu – dwa cele, które marka konsekwentnie realizuje od 2008 roku. Zakłady produkcyjne Wrangler w Torreon w Meksyku regularnie poddają recyklingowi około 85 procent wody, wykorzystując do tego sekwencyjne reaktory seryjne, proces mikrofiltracji i odwróconą osmozę. W innych obiektach marki stosuje się natomiast krótszy proces wykończeniowy oraz zaawansowane technologie z zastosowaniem enzymów, dzięki którym ilość zużywanej wody jest mniejsza, a jakość produktów pozostaje niezmienna.

„Udało nam się zredukować zużycie wody jeszcze bardziej niż wytyczony cel dzięki poświęceniu i pomysłowości ludzi, którzy pracują w naszych zakładach produkcyjnych” – powiedział Roian Atwood, Dyrektor ds. światowego zrównoważonego biznesu we Wrangler. „W przyszłości nasza polityka w kwestii ochrony wody nie będzie się ograniczać jedynie do naszych własnych hal produkcyjnych. Chcemy, by obniżenie zużycia wody i jej uzdatnianie stały się priorytetem również dla naszych partnerów biznesowych. Zachęcamy innych, by dołączyli do nas w tworzeniu zrównoważonej i odpowiedzialnej przyszłości w przemyśle odzieżowym.”

Celem marki Wrangler jest lepsze zarządzanie zasobami wodnymi i ich ochrona na każdym etapie łańcucha dostaw – od produkcji bawełny aż po wykorzystanie produktu przez konsumenta. W roku 2019 Wrangler był pierwszą marką, która zaoferowała denim barwiony pianą, a nie za pomocą tradycyjnych kąpieli wodnych. Technologia pianowa wykorzystuje o 100% mniej wody w porównaniu z denimem barwionym w tradycyjny sposób. Produkty stworzone z wykorzystaniem technologii pianowej Indigood™ są już dostępne na całym świecie. Marka współpracuje również z ekspertami z branży rolniczej, farmerami stosującymi pionierskie rozwiązania i partnerami non profit, sponsorując badania, warsztaty dla rolników oraz promując praktyki mające na celu ochronę i zdrowie gleby. Metody te są poparte badaniami naukowymi i mogą zwiększyć plony oraz odporność gleby na suszę i powódź, jednocześnie redukując jej zapotrzebowanie na wodę, hamując erozję i dostarczając węgla.

Marka nie ogranicza się jedynie do obniżenia zużycia wody. Celem jest również podniesienie standardów jej czystości, dzięki którym woda zwracana do ekosystemu będzie czystsza od tej, która została pobrana do produkcji. Wszystkie zakłady Wrangler oraz fabryki, które współpracują z marką, są zobowiązane do przestrzegania tych surowych standardów.

Aby dowiedzieć się więcej o proekologicznych inicjatywach Wrangler, odwiedź: https://www.wrangler.com/sustainability.

 

Materiał promocyjny