The North Face wspiera kobiety od ponad 50 lat. Daje im możliwości, by dokonywały zmian na lepsze – począwszy od sponsorowania pierwszej, całkowicie kobiecej wyprawy na Annapurnę w 1978 roku, a skończywszy na wspieraniu Margo Hayes podczas jej zmagań, by stać się pierwszą kobietą w gronie wspinaczy 9a+.

Najnowsza kolekcja z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet (International Women’s Day – IWD) to kolejny krok w tym kierunku. Po raz pierwszy w historii marki została ona zaprojektowana i wyprodukowana tylko przez kobiety, wyłącznie dla kobiet.

Linia jest jednym z pierwszych zamówień zrealizowanych w nowej fabryce w Jordanii, która zatrudnia jedynie kobiety. Jej pomysłodawczynią jest Oryana Awaisheh, która zaczynała jako tłumaczka, a teraz pracuje na stanowisku managera zarządzającego w fabryce Jerash Garment Factory. Obecnie fabryka zapewnia ponad 500 nowych stanowisk oraz niezliczone możliwości dla kobiet i ich rodzin.

Kolekcja z okazji międzynarodowego dnia kobiet od The North Face

Dla Oryany nowa kampania to idealny sposób na podkreślenie znaczenia kobiet, które na co dzień pracują za kulisami. „Na świecie mamy więcej zdolnych, utalentowanych i ambitnych kobiet niż kiedykolwiek. Jestem niezwykle dumna z możliwości współpracy z The North Face, bo dzięki temu możemy pokazać pracę choć niewielkiej części grupy tych wspaniałych kobiet”.

Portrety niezwykłych kobiet zaangażowanych w tworzenie kolekcji uchwyciła brytyjska fotografka Holly-Marie Cato. W sesji wizerunkowej towarzyszą im także bardziej znane twarze, takie jak choćby Jess Glynn, która po raz pierwszy wystąpiła w roli ambasadorki The North Face.

Jess dołączyła do kampanii promującej odkrywczynie i sportsmenki The North Face z całej Europy. Każda z kobiet, będąca dzisiaj muzyczką, artystką, biznesmenką czy sportsmenką musiała przecież przezwyciężyć liczne wyzwania, które napotkała na swojej drodze, podważając na swój sposób status quo. W rolach kobiecych ambasadorek kolekcji znalazły się także mistrzyni świata we freeridzie Marion Haerty, londyńska poszukiwaczka przygód Sofia Jin czy kaskaderka Marie Maroum.

Kolekcja składa się z t-shirtów w odważnych kolorach IWD oraz dużych materiałowych toreb. Koszulki mają inspirować kobiety do odkrywania. Na ich froncie znajduje się fotografia pochodząca z archiwum parku Yosemite, przedstawiająca odważne kobiety na krawędzi klifu, które wspięły się na niego w długich sukienkach i obcasach.

Wiceprezes marketingu The North Face Tina Rolen wierzy, że kampania będzie miała znaczący wpływ na kolejne pokolenia. „Moim zdaniem wizerunek tych kobiet to coś, z czego każda współczesna kobieta może zaczerpnąć siły dla siebie. The North Face od ponad pół wieku z całych sił popiera i wzmacniania kobiety, by mogły osiągać rzeczy niewyobrażalne. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy wspierać tak znaczące osiągnięcia oraz ciężką pracę osób takich jak Oryana”.

Marka The North Face z dumą wspiera International Women’s Day. Kolekcja dostępna jest online oraz w wybranych sklepach The North Face.

1 źródło: mat.pras.
kobiety produkujące ubrania źródło: mat.pras.
torby i t-shirty źródło: mat.pras.