Większość z nas robi około 2,5 tysiąca kroków dziennie (choć ta liczba powinna być czterokrotnie większa, jak donosi WHO). Część z nich to również bieg do autobusu, taniec na imprezie czy wspinaczka po górach. Nasze dzielne stopy prowadzą nas każdego dnia do celu bez żadnego sprzeciwu, choć niestety czasami bardzo cierpią z powodu nieodpowiedniego obuwia.

Właśnie dlatego tak ważne jest, aby zainwestować w dobre buty, które będą wspierały nasze nogi i nie narażą ich na uszkodzenia. Zdrowie powinno być ważniejsze niż aktualne trendy. Nawet, jeśli wszyscy dookoła noszą nieświadomie szkodliwe obuwie. Na co zwrócić uwagę podczas kolejnych zakupów?

5 modnych kosmetyków, których lepiej nie zbliżać do twarzy

Buty, które szkodzą Twoim stopom

#1 Koturny

Choć dopełniają niejedną stylizację i kojarzą się nam z wakacjami, nie są zdrowe dla stóp. Dlaczego? Koturny nie są elastycznymi butami, więc nie mogą zginać się pod kątem. Gdy dużo chodzimy, ich płaskie i sztywne wnętrze uciska nasze stopy. Nawet, jeśli zastosujemy żelowe wkładki. Odpowiednie obuwie powinno się do nich dostosowywać, nie na odwrót.

#2 Japonki

Te klapki to najpopularniejszy wybór na wakacje. Japonki ubierają na plażę ludzie z całego świata! Nie wszyscy wiedzą o tym, że ten rodzaj obuwia może na dłuższą metę prowadzić do zwyrodnień kostek i kolan, a nawet płaskostopia. Jest to spowodowane nieprawidłowym wsparciem stóp i brakiem amortyzacji, co doprowadza do nienaturalnego wygięcia stopy. Niewyprofilowane klapki z miękką podeszwą mają zły wpływ na jej podbicie. Dlatego lepiej zdecydować się na tradycyjny model.

Eleganckie buty, które założysz na wielkie wyjście. Śliczne modele do 60 zł

#3 Balerinki

Nie tylko wysoki obcas może szkodzić naszym stopom. Na czarnej liście znalazły się również płaskie buty, które mogą nadwyrężyć rozcięgno podeszwowe. Wszystko przez to, że podeszwa stopy nie ma żadnego wsparcia, przez co idzie na nie cały nacisk, a to może objawiać się także bólem kolan oraz pleców. Aby temu zapobiec, możesz skorzystać ze specjalnych wkładek ortopedycznych.

#4 Wysokie szpilki

Niby każda kobieta o tym wie, ale i tak uwielbia chodzić w szpilkach. Dodają seksapilu, kilka centymetrów wzrostu i wydłużają nogi. Przy obcasie wyższym niż 5 centymetrów mogą jednak zdarzyć się takie wypadki jak zwichnięcia czy uszkodzenia nerwów, a także wrastanie paznokci i bóle w lędźwiach oraz biodrach (to i tak skrócona lista).

#5 Miękkie tenisówki

Sportowe obuwie jest dobre do ćwiczeń – ale tylko wtedy. Poza siłownią lekkie buty sportowe mogą sprzyjać urazom. Mimo tego, że są wygodne i przewiewne, ich giętkość nie zapewnia stopom prawidłowej ochrony. Dlatego właśnie na co dzień warto wybrać twardszą podeszwę.

Karolina Pisarek wyznacza trendy w zimowej modzie. Te buty to hit sezonu!