Marka Diesel słynie z głośnych i niekonwencjonalnych kampanii reklamowych, nagradzanych na licznych konkursach i festiwalach. To ich znak rozpoznawczy: włoski producent jeansów stawia nie tylko na oryginalne, ironiczne pomysły, ale i nie stroni od lekkiej kontrowersji.

Wygląda na to, że tym razem Diesel się doigrał. Ostatnia kampania tej marki pod hasłem Be Stupid! zyskała już tradycyjnie duży rozgłos (autorzy zdobyli za nią m.in. nagrodę w Cannes). Brytyjska komisja ds. praktyk w reklamie (ASA) stwierdziła jednak, że fotografie przekraczają granice dobrego smaku oraz „promują zachowania potencjalne niebezpieczne dla dzieci”. Przedstawiciele firmy twierdzą tymczasem, że ich kampania nie jest wcale bardziej kontrowersyjna niż inne.

Zdjęcia publikujemy poniżej. Czekamy na Wasze opinie: czy zgadzacie się z tym werdyktem? Czy komisja ma rację, czy to zbyt ostra ocena?