
Najbardziej kontrowersyjne reklamy Calvina Kleina (FOTO)
Marka Calvin Klein doskonale wie, że zdanie „seks sprzedaje się najlepiej” jest niezwykle trafne. Zwłaszcza jeśli chodzi o reklamy bielizny.
Brooke Shields nadal piękna (FOTO)
Seks jednak seksowi nie równy i nieraz wzbudza nieco kontrowersji. Calvin Klein swoimi kampaniami wiele razy wywołał prawdziwą burzę, zdarzyło się również, że reklamy marki były zakazywane.
Wszystko zaczęło się od Brooke Shields i kultowej reklamy z 1980 roku. Potem kontrowersje wzbudzała Kate Moss, Lara Stone, aż w końcu Justin Bieber.
Internet śmieje się z Justina Biebera dla Calvina Kleina
Oto 10 z najbardziej kontrowersyjnych kampanii Calvina Kleina. Czy reklamy z lat 80-tych i 90-tych dziś tak nas oburzają?

W 1980 roku Brooke Shields wywołała falę oburzenia w kampanii Calvin Klein Jeans podpisanej hasłem: „Chcesz wiedzieć, co jest między mną a moimi Calvinami? Nic.” Reklama została zakazana z uwagi na fakt, że Brooke miała wówczas jedynie 15 lat.
Calvin Klein Underwear w 1985 roku wypuściła reklamę z półnagą kobietą i dwoma mężczyznami w łóżku. Wywołała oburzenie z uwagi na sugestię o trójkącie, czyli ménage à trois.
Mark Wahlberg i Kate Moss pojawili się w kampanii Calvin Klein CK w 1992 roku. Kate miała wówczas tylko 17 lat i stwierdzono, że jej półnagość jest przesadą.
Kate Moss znowu wywołała oburzenie w reklamie zapachu Obsession w 1993. Zdjęcie autorstwa Mario Sorrenti wywołało falę oburzenia. Mówiło się, że promuje ono look heroinistki.
Kampanii na sezon jesień-zima 1995 autorstwa Stevena Meisela zarzucono promowanie pornografii wśród młodzieży.
Eva Mendes wystąpiła w reklamie perfum Calvin Klein Obsession w 2008 roku. Została zakazana w komercyjnych telewizjach, ponieważ pokazywała za dużo ciała seksownej aktorki.
W 2010 Lara Stone wystąpiła w reklamie Calvin Klein autorstwa duetu Mert & Marcus. Pozycja Lary i towarzystwo mężczyzn sugerowało, że mamy do czynienia z gwałtem i przemocą.
W 2011 kampania oburzyła napisem, który dostrzegli widzowie. Fuck okazało się nie do przyjęcia.
W tym roku Calvin Klein ponownie wzbudził kontrowersje zatrudniając do kampanii Justina Biebera. Reklama została negatywnie oceniona przez rzekome użycie Photoshopa, który miał nadać Justinowi nieco męskich kształtów.

Ikony modelingu w kampaniach Calvina Kleina