Marka Louis Vuitton pozwała do sądu 26-letnią Nadię Plesner, artystkę, która zaprojektowała wzór na plakat i koszulkę, wykorzystując przy tym motyw torebki LV.

T-shirty i plakaty miały pomóc zwrócić uwagę na tragedię, jaka rozgrywa się w Darfurze. Cały dochód ze sprzedaży tych przedmiotów przekazywany jest na konto fundacji „Divest for Darfur”.

„Skoro noszenie torebek od projektantów i małych, obrzydliwych piesków jest w dzisiejszym świecie wystarczającym powodem ku temu, aby znaleźć się na okładkach magazynu, może warto wypróbować to na ludziach, którzy naprawdę zasłużyli na uwagę” – tłumaczy Nadia na swojej stronie internetowej.

Prawnicy zatrudnieni przez LV próbują zablokować rozpowszechnianie plakatów i koszulek.

„Czasami rozpoznawalne przedmioty są niezbędne do tego, aby wyrazić głębsze znaczenie czegoś. I w tej nowej formie stają się czymś więcej, niż tylko przedmiotami – stają się sztuką” – skomentowała te próby artystka.

Teraz spotka się z prawnikami Vuittona w sądzie. Zachodnie media zgodnie twierdzą, że marka działa na własną niekorzyść, walcząc z przedsięwzięciem charytatywnym. I nie sposób odmówić im racji – to doskonała antyreklama. I dowód na to, że nie liczy się nic więcej poza pieniędzmi.