Od od czasu, gdy w 1978 roku plecak Kånken pojawił się w ofercie dla szwedzkich uczniów, minęło wiele lat. Kånken stał się marką znaną i cenioną przez ludzi w każdym wieku i z różnych środowisk na całym świecie. A jednak zasadniczo pozostał taki sam. Ponadczasowy design plecaka nie przestał być modny. Uparcie odmawia podporządkowania się przemijającym trendom i stylom, wyróżniając się uniwersalnym wzornictwem, trwałością i prostą funkcjonalnością.

Obecnie Kånken jest dostępny w większej liczbie kolorów, rozmiarów i modeli oraz jest lubianym i osobistym towarzyszem w codziennym życiu. Ogromna społeczność użytkowników plecaka wykorzystuje go do noszenia wszystkiego, od wielkich planów na przyszłość po śniadaniówki, w imponujący sposób personalizując go za pomocą naklejek, spinek, naszywek, a nawet haftów, następnie go fotografując, rysując i dzieląc się swoją pomysłowością ze światem.

Plecak Fjällräven Kånken: od teraz każdy może stworzyć swoją ulubioną wersję

Kånken Me to nowa platforma Fjällräven, która oferuje fanom Kånkena możliwość kreatywnego i jeszcze większego spersonalizowania ulubionego plecaka, by mogli wyrazić swoją kolorową osobowość, dopasować go do ulubionej kurtki lub po prostu poimprowizować. Mając do wyboru 14 kolorów i 15 elementów z możliwością personalizacji, konfigurator online zapewnia nieskończoną liczbę kombinacji, co sprawia, że spotkanie kogoś z takim samym plecakiem jest praktycznie niemożliwe.

Kreatywność to rzecz bardzo osobista, dzięki czemu Kånken Me może być zupełnie wyjątkowy, jak jego właściciel, a za pomocą linku, który można udostępniać, projekt nowego plecaka może powstawać w kreatywnej współpracy z przyjaciółmi.

Platforma wystartuje 18 października 2021 r. i rozpocznie działanie od ograniczonej liczby 1000 plecaków tygodniowo (500 w Europie i 500 w Ameryce Północnej), przy czym co tydzień będą pojawiać się nowe projekty Kånken Me, które będą gotowe do personalizacji. „Kånken Me to nasz wyraz uznania dla globalnej społeczności za jej kreatywność w używaniu naszego plecaka jako płótna do autoekspresji”, stwierdza Henrik Andersson, Global Creative Director we Fjällräven. „Konfigurator oferuje ogromną liczbę kombinacji, umożliwiając użytkownikom stworzenie własnego, niepowtarzalnego projektu… a wszystko to w łatwy i przyjemny sposób”.

Po stworzeniu i przesłaniu projektu przez konfigurator, Fjällräven wykona każdy egzemplarz Kånken Me na zamówienie i wyśle go do nowego właściciela w ciągu 3 do 4 tygodni. Kånken Me będzie dostępny na stronie fjallraven.com na europejskim i północnoamerykańskim rynku od 18 października 2021 r. Zapraszamy do śledzenia nowych i ekscytujących funkcjonalności Kånken Me, którymi firma Fjällräven będzie zaskakiwać na bieżąco.

30 par butów za kostkę, które będą modne jesienią

Plecak Fjällräven Kånken: niezwykła historia

Plecak Kånken powstał w 1978 roku jako praktyczne rozwiązanie palącego problemu. Coraz więcej Szwedów – nie tylko dorosłych, ale również dzieci – cierpiało na dokuczliwe bóle pleców. Założyciel firmy FjällrävenÅke Nordin postanowił znaleźć sposób na poprawę sytuacji. Tak powstał Kånken – prosty plecak mieszczący dwa segregatory A4 i piórnik, który sprawił, że noszenie szkolnych niezbędników stało się prostsze i wygodniejsze.

Na przestrzeni lat Kånken zyskał na różnorodności – występuje w wielu wersjach kolorystycznych, kilku rozmiarach i wersjach z różnych materiałów (na przykład model Re-Kånken wykonano z przetworzonych plastikowych butelek, Kånken Re-Wool – z wełny z recyklingu, a Kånken Art został zaprojektowany przez szwedzkich artystów). Jednak jego charakterystyczny kształt i prosta estetyka nie uległy zmianie. Właśnie te ponadczasowe cechy oraz wyjątkowa historia powstania zapewniły plecakowi Kånken niezwykłą podróż z Örnsköldsvik w północnej Szwecji do praktycznie każdego zakątka świata. Funkcjonalny szkolny tornister szybko stał się globalnym towarzyszem podróży dla ludzi o różnych stylach życia i różnych zainteresowaniach, będąc jednocześnie uosobieniem światowego sukcesu.

Dziś Kånken to coś więcej niż tylko zwykły plecak. To przedłużenie osobowości jego właściciela. Jest fotografowany, personalizowany za pomocą przypinek, naszywek, a nawet haftów. Jest obiektem przedstawianym w sztuce i używany jako dodatek do stylizacji. A wszystko to przy jednoczesnym niezawodnym spełnianiu swojego głównego zadania: wygodnego noszenia niezbędnych rzeczy.

Pierwsza Polka na okładce magazynu L’Officiel Arabia! Poznajesz tę panią?

Mat.prasowy