Dziś druga, obiecywana część artykułu o kultowych torebkach.

Pierwszą przeczytacie tutaj.

Tym razem przedstawiamy „młodsze” torebki, które osiągnęły status it bags. Zapewne większość z nich, jeśli nie wszystkie, jest wam dobrze znana…

 

W 1997 roku włoska marka Fendi stworzyła słynną torebkę przypominającą kształtem francuską bagietkę i zresztą w ten sposób nazwaną, czyli „Baguette”. Sukces był natychmiastowy i trwa po dziś dzień. Miała na niego wpływ współpraca Silvii Fendi z wielkim Karlem Lagerfeldem<. przyczyni si do tego r serial>Sex w wielkim mieście oraz filigranowa Carrie Bradshaw, często pojawiająca się z nią na ekranie. Dziś torebka występuje w przeróżnych, żywych kolorach oraz wielu rozmiarach. Charakterystyczna jest jej klamra z logo marki oraz krótki pasek, dzięki któremu jest bardzo wygodna. Adresowana przede wszystkim do kobiet odważnych i pewnych siebie, nie bojących się śmiałych fasonów oraz nietuzinkowych kolorów.

Balenciaga „Motorcycle” powstała w 2001 roku. Zaprezentował ją Nicholas Ghesquiere podczas pokazu mody. Jej ostry look wyróżnia ją spośród pozostałych kultowych modeli. Ta torebka adresowana zdaniem twórców do rockowych dziewczyn, które wskakują na motor i zostawiają po sobie tylko tumany kurzu, do kobiet pewnych siebie i niezależnych. Nosi się ją z poszarpanymi jeansami, mini czy kowbojkami. Kochają ją wszystkie fashionistki: siostry Olsen, Sienna i Kate, Sarah Jessica Parker i Cameron Diaz oraz Demi Moore. Co ważne, miękka skóra, z której torebka jest wykonana, z czasem wygląda coraz lepiej. To dodatkowo powoduje, że warto ją mieć.

Najmłodsza it-bag nosi nazwę „Paddington”. Phoebe Philo stworzyła ją dla domu mody Chloe i mówi się o niej nie inaczej jak o dziele sztuki. Po raz pierwszy na wybiegu pojawiła się w 2005 roku u Lily Donaldson i natychmiast zaczęła się „choroba na paddingtona”. To torebka, którą kochają wszystkie miłośniczki stylu boho, dlatego często można zobaczyć ją na ramieniu Kate Moss, Sienny Miller czy Mischy Barton. Cechuje ją wykonanie z miękkiej skóry, ciężka kłódka oraz okrągłe rączki.

Także od 2005 roku na ramieniu wielu celebrytek pojawia się nowe „dziecko” Marca Jacobsa„Stam bag. Nowojorczyk torebkę nazywa nazwiskiem kanadyjskiej modelki Jessiki Stam, nota bene swojej przyjaciółki. Torebka wykonana z pikowanej skóry, posiada charakterystyczny zamek oraz długi łańcuch i krótkie, skórzane rączki. W klimacie vintage, jak to u Jacobsa. I w coraz większej gamie kolorystycznej. Co więcej, również w wersji mini „baby Stam”.

Są takie it bags, które z czasem stają się kultowymi modelami. Są takie, które stają się nimi od razu. Noszonymi przez długie lata, odświeżanymi… Nigdy nie wychodzącymi z mody. Zwanymi modowymi cukierkami czy rarytasami. Z wielką przyjemnością podglądanymi na ramieniu Grace Kelly 50 lat temu i na ramieniu Katie Holmes wczoraj….

Marta Dudziak
www.bohovictim.blox.pl