Rok 2009 obfitował w filmy o modzie i te tworzone przez osoby blisko związane z tym biznesem. Wymienić można by tu chociażby jeszcze świeży film A Single Man Toma Forda, głośny The September Issue czy bardzo wyczekiwany przez publiczność Valentino: The Last Emperor. Pojawiło się też mnóstwo zapowiedzi produkcji, których możemy oczekiwać nie wcześniej, niż w 2010 roku – i tutaj należy wymienić chociażby wzbudzający żarliwe dyskusje film o złotych latach domu mody Gucci.

Po drugiej stronie kamery stanął niedawno Karl Lagerfeld, który stworzył krótkometrażowy film z Larą Stone i Baptiste Giabiconim w rolach głównych. Film ma być elementem kampanii reklamowej domu mody Chanel, choć jak na standardową reklamę telewizyjną jest za długi – trwa bowiem ponad trzy i pół minuty.

Vol de Jour już jednak spełnia swoje zadanie, bo obiega sieć w zawrotnym tempie i wzbudza w większości pozytywne emocje. Pojawiło się sporo głosów za tym, aby na następny sezon Lagerfeld przygotował część drugą tego małego dzieła.

Zgadzacie się z tym?