W modzie pewne symbole i wzory pozostają ponadczasowe, stale przypominając nam o bogatej historii i ewolucji stylu. Jednym z takich niezmiennych elementów, który ponownie zyskuje na popularności, są jeansy w kształcie podkowy, znane szerzej jako jeansy horseshoe. Pochodzenie tego charakterystycznego modelu sięga początków historii jeansów, kiedy to producenci zaczęli szukać sposobów na wyróżnienie swoich produktów.

Jeansy horseshoe

Współczesne jeansy horseshoe to hołd dla tradycji denimu, łączący w sobie klasyczną estetykę z nowoczesnymi trendami w modzie. Model Horseshoe wyróżnia się nietypową sylwetką, która nie jest tak dopasowana jak klasyczne jeansy proste, ale też bardziej kształtna niż standardowe luźne spodnie. Charakteryzuje się on unikatowym krojem, rozszerzającym się w okolicach bioder i zwężającym przy kostkach, co nadaje mu specyficzną formę.

Jeansy z prostymi nogawkami: na jakie sylwetki pasują najlepiej?

Odrodzenie zainteresowania jeansami horseshoe jest częścią szerszego trendu retro i nostalgii za modą z przeszłości. W czasach, gdy konsumenci poszukują unikalności i chcą wyrażać siebie poprzez ubiór, jeansy horseshoe oferują doskonałą równowagę między klasyką a indywidualizmem.  Projektanci i marki odzieżowe szybko zauważyli ten rosnący trend, włączając jeansy horseshoe do swoich kolekcji i reinterpretując klasyczny motyw w różnych stylach i krojach.

Marka Alaïa była jedną z tych, które przodowały w promowaniu tego kroju, prezentując efektowny look z podwójnego denimu, który dobrze wpisuje się nawet w eleganckie okazje. Również Huntington-Whiteley postawiła na Alaïę, wybierając jeansy Horseshoe, które zestawiła z prostym czarnym golfem i botkami na obcasie. „Horseshoe ma w sobie coś z rzeźbiarskiego, ale jednocześnie potrafi wyglądać na swobodny i wyrafinowany. Nawiązuje do vintage’owych stylów, jednak w nowoczesny sposób,” mówi Marianne McDonald, dyrektor kreatywna w Citizens Of Humanity. „To forma, która budzi skrajne emocje, i kiedy po raz pierwszy opublikowaliśmy spodnie na Instagramie, ludzie mieli bardzo mocne opinie. Wtedy zrozumieliśmy, że mamy w rękach bestseller!”