Niestety prawda jest taka, że na retuszowane zdjęcia natykamy się na każdym kroku. Bardzo mało magazynów i marek decyduje się na wypuszczenie zdjęć bez odpowiedniego ich przerobienia. Czyżby niedługo miało się to zmienić? Walkę z Photoshopem zaczyna właśnie Francja, a my mamy nadzieję, że za jej przykładem pójdą również inne kraje.

ZOBACZ: WYRETUSZOWANA KHLOE KARDASHIAN W KAMPANII ODŻYWEK BIAŁKOWYCH!

Od początku tego miesiąca obowiązuje ustawa, która wszystkie obrobione w programach graficznych zdjęcia pojawiające się w kampaniach reklamowych nakazuje podpisywać Photographie retouchée. Kara za brak takich oznaczeń nie zachęca do łamania prawa i wynosi 30 proc. budżetu kampanii reklamowej, nie mniej niż 37,5 tysięcy euro.

Zaostrzenia w prawie nie wzięły się znikąd. Chodzi głownie o to, że wiele kobiet, a w szczegolności tych młodszych, ślepo wpatruje się w reklamy i widzi na nich nierealny obraz kobiet.

– Każde zdjęcie komercyjne, przy którego obróbce użyto programu graficznego do „pogrubienia” lub „odchudzenia” modelki, musi mieć oznaczenie „Photographie retouchée”. Przepis powstał głównie z myślą o walce z anoreksją wśród młodych osób wzorujących się na modelkach, które mają ciało nieosiągalne fizycznie dla zdrowego człowieka. Jest to więc dobre posunięcie, mam tylko nadzieję, że rykoszetem nie nasili ono zapotrzebowania na anorektyczne modelki – zwraca uwagę Raphaëla Pudlowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

ZOBACZ: ALE WPADKA! VICTORIA’S SECRET ODJECHAŁA Z PHOTOSHOPEM

Zdecydowanie popieramy, a Wy?

Francja zaczyna walkę z Photoshopem! Kary za nieoznakowanie retuszowanych zdjęć!