Brzmi to trochę jak kiepski żart, niestety nim nie jest. Być może – jak podaje Huffington Post – Burberry nie będzie posiadało jako jedyne praw do charakterystycznej kratki, która od lat jest symbolem rozpoznawczym luksusowej marki. Jak to możliwe?

Sprawa rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku. Burberry zostało wówczas pozwane przez chińską markę Lubida, kwestionującą prawa brytyjskiej firmy do wykorzystywania beżowo-czarno-czerwonego wzoru na terenie Chin (ponoć nie był on używany na terenie państwa od 3 lat i to dało podstawy do konkurowania o niego i do pozwu). Decyzja zapadła i nie była ona przychylna luksusowemu domowi mody. Burberry obecnie złożyło od niej apelację.

Pikanterii sprawie dodaje także fakt, że Lubida miała już na pieńku z Burberry za bezprawne wykorzystanie właśnie kraciastego wzoru i kopiowanie modeli torebek

Co jeśli Burberry będzie musiało dzielić się swoją kultową kratką?

Czy Burberry straci prawa do kultowej kratki?

Czy Burberry straci prawa do kultowej kratki?

Czy Burberry straci prawa do kultowej kratki?