Pozycja nieśmiertelna. Książka Vogue Make-Up autorstwa Juliet Cohen, redaktorki brytyjskiego Vogue, została wydana w 2002 roku. W 2007 doczekała się wznowienia – wzbogacona o nowe zdjęcia i przykładowe produkty.

Książka cieszy się taką popularnością, że nabycie jej – nawet w internetowej księgarni – graniczy niemal z cudem. Wersja z 2007 roku nie będzie dostępna w sprzedaży jeszcze przez kilka miesięcy.

Na czym polega magia tej pozycji? Można przypuszczać, że samo słowo Vogue w tytule wystarcza. Ale przecież jest jeszcze zawartość.

A na tę składają się niezliczone przykłady najróżniejszych makijaży, jasno opisanych w kilku krokach. Do tego standard – techniki aplikacji kosmetyków, polecane specyfiki, triki makijażowe.

Książka posiada też dział poświęcony pielęgnacji cery i dłoni. Autorka podała również adresy swoich ulubionych sklepów i salonów kosmetycznych w Wielkiej Brytanii i USA.

Podsumowując: spośród wielu podobnych wydawnictw to jedno wyróżnia magiczne słówko na V. To miła lektura dla kobiet, które interesują się wizażem, ale nic odkrywczego do tematu nie wnosi.