W ostatnich dniach Holenderki na LinkedInie masowo zmieniają imię na Peter, tym samym protestując przeciwko nierównościom w największych holenderskich firmach notowanych na giełdzie.

Połowa Polek odczuwa presję. Nowy raport o współczesnych kobietach

Najnowsze dane wykazały, że na stanowiskach kierowniczych jest więcej mężczyzn o imieniu Peter niż kobiet, pełniących tę samą funkcję.

Holenderki na LinkedInie protestują przeciwko nierównościom

Wyniki raportu przeprowadzonego przez AD i agencję badawczą Equilap pokazały, że na 93 firmy w Holandii, aż pięciu dyrektorów miało imię Peter. Z kolei tę samą pracę wykonywały zaledwie cztery kobiety.

By zwrócić uwagę na ten problem organizacje Women Inc i BrandedU wezwały Holenderki na LinkedInie, żeby w dniach 24-28 stycznia w międzynarodowym serwisie zmieniły swoje imię na Peter. W ramach kampanii #MijnNaamIsPeter ponad 500 kobiet wyraziło sprzeciw wobec aktualnie panującej polityki w największych firmach.

“Peter przedstawia brak różnorodności w miejscu pracy. Nie tylko pod względem płci, ale także pochodzenia i wieku. Ten brak jest nie tylko na szczycie czy w dużych firmach” – wyjaśnia Women Inc.

Holenderki na LinkedInie zmieniają imię

Protest został zorganizowany na holenderskiej stronie LinkedIn, na której można wymieniać kontakty biznesowe i szukać informacji na temat rynku pracy.

W kampanię zaangażowały się znane osoby, w tym redaktor naczelna magazynu Vogue Nederland – Yeliz Çiçek. Holenderki na LinkedInie zmieniły imię na Peter wraz z pojawieniem się nowych przepisów.

Obecnie prawo nakłada na holenderskie firmy obowiązek zatrudniania większej liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych.