Lato powoli dobiega końca, a w miejsce krótkich szortów i zwiewnych sukienek już niebawem pojawią się cieplejsze sweterki i kardigany. Ale zmiana pory roku to nie powód do tego, by rezygnować z dbania o smukłą figurę. Tym bardziej, że droga do płaskiego brzucha jeszcze nigdy nie była tak prosta. Wszystko dzięki prostemu równaniu, które wystarczy wprowadzić w życie, by cieszyć się świetną figurą przez cały rok.

O jakie liczby chodzi? To bardzo proste: 2+2+4. Wystarczy tylko tyle, by zachować szczupły wygląd, szczególnie w tak problematycznym miejscu jak brzuch. Cała formuła oparta została na trzypunktowym planie, który obejmuje aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie.

Wygląd dłoni i paznokci – wyczytasz z nich wszystko na temat stanu zdrowia

Ćwicz przez dwa dni cardio, a przez następne dwa dni wybieraj tylko ćwiczenia siłowe. Wystarczy, że poświęcisz na to 20 minut. Ale jest jeszcze jeden warunek: w dni, kiedy jesteś aktywna, przestrzegaj diety. Wszystko razem daje zasadę 2+2+4.  Przez resztę dni w tygodniu możesz jeść, na co masz ochotę.

Autorem formuły jest Dr. Michael Despeghel, który przetestował swój plan na 153 osobach. Wyniki pojawiły się już po 12 tygodniach – średnio 5 centymetrów mniej w obwodzie brzucha u uczestników projektu. A więc jest o co walczyć, tym bardziej, że równanie 2+2+4 nie wydaje się być mocno angażujące ani męczące. Nawet bardzo zapracowane (albo trochę leniwe) osoby spokojnie mogą podjąć się wyzwania.

Dieta dla skóry, czyli co jeść, by wyglądać świeżo i promiennie przez cały rok

Krótki, regularny trening wytrzymałościowy ma przede wszystkim pobudzić metabolizm, a tym samym przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. Nie ma znaczenia, jaką formę aktywności wybierzesz. Może to być bieganie, jazda na rowerze, pływanie czy boks. Z kolei ćwiczenia siłowe służą wyszczupleniu, wysmukleniu i lekkiemu zarysowaniu mięśni.

Kluczową rolę odrywa również to, co jemy. Szczególnie podczas dni treningowych zwracaj uwagę na to, co jesz. Unikaj cukru, tłuszczów nasyconych i alkoholu. Pamiętaj, by wprowadzić do diety owoce (ale tylko do godziny 17)  i warzywa. Pij dużo wody i niesłodzonych ziołowych herbat.

Dieta ketogeniczna: na czym polega nowy trend w odżywianiu?