W jednym z kanadyjskich supermarketów umieszczono specjalne stoisko z owocami, na których umieszczono naklejki z informacją, że istnieją strefy wolne od nadużyć fizycznych. To zwrócenie uwagi na problem jakim jest przemoc domowa.

Wyjątkowe szkolenie dla fryzjerów. Nauczą się rozpoznawać oznaki przemocy domowej u klientek

Przemoc domowa – nietypowy sposób na zwrócenie uwagi na ofiary i poważny problem

Autorzy inicjatywy — Interval House, czyli schronisko dla kobiet i dzieci we współpracy z agencją reklamową Union zorganizowali specjalne stoisko z „poobijanymi owocami”. Znalazło się ono w Big Carrot Community Market w Toronto. Na produktach Bruised Fruit umieszczono naklejki z kontaktami do miejsc, gdzie ofiary przemocy domowej mogą szukać wsparcia. Według najnowszych badań od początku pandemii w samej Kanadzie przemoc domowe wzrosła o ponad 30 procent. Z kolei jeszcze mniej kobiet zgłasza się z problemem, ukrywając swoją sytuację. Częstym kłopotem jest również brak dostępu do odpowiednich instytucji.

Pandemia przemocy domowej

Sklepowe stoisko z „poobijanymi owocami” na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się niczym specjalnym. Jednak, gdy podejdziemy bliżej, zobaczymy na nim jabłka, które mają na sobie naklejki, które przypominają o większej liczbie przypadków przemocy domowej od początku trwania pandemii. Ponadto jest na nich numer kontaktowy do całodobowej infolinii Interval House. – Mamy nadzieję, że dzięki tej kampanii coraz więcej kobiet otrzyma wiadomość, że Interval House jest bezpieczny, nadal otwarty i wolny od COVID-19. Jest przyjazny dla osób, które szukają wsparcia w tych trudnych czasach – mówi Paula Del Cid z Interval House.

Obecnie stoisko z „poobijanymi owocami” na rzecz ofiar przemocy domowej działa w The Big Carrot Community Market przy 348 Danforth Ave w Toronto. Organizatorzy akcji planują inicjatywę w kolejnych lokalizacjach.