Belgijska marka JBC kończy z podziałem odzieży dla chłopców i dziewczynek. Firma usuwa oznaczenie płci z metek ubrań dla dzieci. W sklepie będzie można kupić odzież, która nie jest jednoznacznie przypisana do danej płci.

Jako pierwsza transpłciowa kobieta stanie do walki o tytuł najpiękniejszej. Tak wygląda kandydatka na Miss Ameryki!

Dziecięce ubrania neutralne płciowo

Jak na razie belgijska firma JBC zapowiedziała, że ubrania neutralne płciowo będą dotyczyły działów dziecięcych. Marka nie wyklucza jednak, że w przyszłości podobne rozwiązania zostaną wprowadzone w przypadku odzieży dla dorosłych. To już nie pierwszy krok w tym kierunku. Trzy lata temu znana piosenkarka Celine Dion we współpracy z projektantami odzieżowymi stworzyła dziecięcą kolekcję neutralną płciowo — Nununu.

JBC chce iść tym tropem i również rezygnuje z binarnego podziału. Belgijski producent nie chce narzucać klientom, jaki kolor ubrań powinny nosić dziewczynki, a jaki chłopcy. – To coś więcej niż kampania marketingowa, ponieważ JBC jasno daje do zrozumienia, że chce wspierać ludzi w ich własnym rozwoju i dążyć do równości i wolnych wyborów, a także wzmacniać dzieci w ich marzeniach. Kiedy przychodzisz do sklepu, nie ma znaku wskazującego na odzież dla chłopców lub dziewczynek, więc jeśli na przykład chłopcu podoba się koszulka z kwiatami, może ją kupić i to jest w porządku – poinformował na antenie Radia 1 Mie Van Der Auwera, menedżer agencji PR MMBSY, która współpracuje z JBC.

Koniec tradycyjnych metek

W sklepach sieci JBC na działach dziecięcych nie ma już metek dla chłopców i dziewczynek. Można znaleźć jedynie informację dotyczącą wieku, żeby dobrać odpowiedni rozmiar. Kolekcja ubrań neutralnych płciowo składa się m.in. ze swetrów z napisami: „Kiedy dorosnę, chcę być: dyrektorem/twórcą gier/strażakiem/weterynarzem”. – Dzieci mają prawo dokonywać swobodnego wyboru na rynku pracy, niezależnie od płci. Chcemy, aby dzieci marzyły nie tylko o tym, kim chcą zostać – podkreśla Ann Claes, szefowa marki JBC.

Dodatkowo do dziecięcych ubrań neutralnych płciowo marka JBC będzie dodawać kolorowankę zatytułowaną „Dream outside the lines” („Marzyć poza granicami”), która ma uświadomić, że życie zależy od naszych wyborów, a nie od płci.