Amerykanie zmagają się z rosnącą inflacją, trwającą pandemią i prawdopodobnym podważeniem orzeczenia Roe v. Wade — ale przede wszystkim interesuje ich jedna kwestia. Chodzi o proces o zniesławienie między Johnnym Deppem a Amber Heard. Zgodnie z danymi z platformy monitorowania mediów NewsWhip, opublikowanymi przez NY Post, obecnie generuje on większe zaangażowanie w mediach społecznościowych niż jakikolwiek inny temat.

Dane zgromadzone dzięki ankiecie dowodzą, że dramat sądowy gromadził średnio 508 interakcji w mediach społecznościowych – tj. polubień, komentarzy i udostępnień – dla każdego opublikowanego artykułu (tylko w ciągu ostatniego miesiąca). To prawie pięciokrotnie większe zaangażowanie niż artykuły dotyczące aborcji (141 interakcji w mediach społecznościowych) i ponad dziesięć razy większe niż artykuły dotyczące COVID-19 (44 interakcje w mediach społecznościowych). „Bez wątpienia jest to dla nas rekordzista”, powiedziała Rachel Stockman, prezes sieci Law & Crime.

Dyskusja na temat Amber Heard. Jej zeznania to cytaty z filmów?

Ludzie twierdzą, że są zaniepokojeni rosnącymi kosztami towarów i usług, ale artykuły o inflacji zbierają średnio tylko 70 polubień, komentarzy i udostępnień. Wojna w Ukrainie i artykuły na temat inwazji Rosji na Ukrainę przyciągają średnio 91 interakcji w mediach społecznościowych.

Nawet prezydent Joe Biden nie zbliża się do zainteresowania, jakie wzbudza proces Depp/ Heard. Informacje opublikowane o prezydencie Stanów Zjednoczonych otrzymują średnio 170 interakcji w mediach społecznościowych. Po wycieku projektu Sądu Najwyższego, który mógłby podważyć orzeczenie Roe v. Wade, setki tysięcy ludzi wzięło udział w wiecach pro-choice. Mimo to dane pokazują, że Amerykanie aktywnie korzystający z internetu bardziej zaangażowani są w sprawę między byłą parą. Axios donosi, że w ciągu ostatniego miesiąca w Google było cztery razy więcej wyszukiwań nazwiska Heard niż aborcji czy Sądu Najwyższego.

Jedyną inną osobą publiczną, która zbliżyła się do tego samego poziomu zainteresowania mediów społecznościowych, co Heard, jest jej były ukochany, Elon Musk. Wiele osób obserwuje proces Depp/ Heard za pośrednictwem mediów społecznościowych. Filmy z hashtagiem #JusticeForJohnny obejrzano na TikToku aż 8,3 miliarda razy.

Możliwe, że Amerykanie wykorzystują postępowanie sądowe między Deppem i Heard jako odwrócenie uwagi od nawału złych wiadomości. Informacje na temat inflacji, wojny w Ukrainie i prawdopodobnego ograniczenia praw reprodukcyjnych pojawiają się, gdy kraj nadal cierpi z powodu COVID-19.

Depp pozywa Heard o zniesławienie w związku z artykułem Washington Post z 2018 roku, który napisała gwiazda filmu „Aquaman”. Kobieta stwierdziła w artykule, że była ofiarą przemocy seksualnej. Nie wymieniła dokładnie nazwiska Deppa w artykule, ale został on napisany po tym, jak Heard złożyła wniosek o zakaz zbliżania się wobec jej byłego męża. Depp domaga się 50 milionów dolarów odszkodowania.

Podróżnik w czasie z 2236 roku ma dla nas wiadomość. „Przybyłem, aby was ostrzec”