Rzeźba płaczącego dziecka w Madrycie. W ten sposób Hiszpania walczy o kobiety i dąży do normalizacji karmienia piersią
Karmienie piersią w miejscach publicznych w wielu kręgach społecznych nadal jest tematem tabu. Kobiety mimo przysługującego im prawa czują, że w ten sposób narażają się na ostracyzm. W Hiszpanii ochroną karmiących matek postanowiła zająć się marka non-profit Teta&Teta. Wspólnie z agencją LOLA MullenLowe stworzyła kampanię mającą na celu obyczajową normalizację i oswojenie społeczeństwa z wciąż kontrowersyjnym tematem.
Aktywiści i aktywistki z Teta&Teta walczą z cenzurą piersi i ich uprzedmiotowieniem. W ich sklepie można nabyć produkty takie jak: koszulki, plakaty i biustonosze, które niosą za sobą to ważne przesłanie. Angażują się również w wiele innych projektów. Każda z inicjatyw ma ten sam cel – chodzi o deseksualizację piersi w społecznym dyskursie. Tym razem najnowszy projekt dotyczy karmienia piersią w miejscach publicznych.
Karmienie piersią w miejscach publicznych – rzeźba płaczącego dziecka, czyli jak Hiszpania walczy o kobiety
Kampania ma na celu przypomnienie głównych założeń ONZ, które uznają karmienie piersią jako jedno z podstawowych praw człowieka, które przysługuje matkom i niemowlętom. Chodzi także o przeforsowanie ustawy o karmieniu piersią w miejscach publicznych, dzięki której kobiety będą mogły uniknąć społecznej presji i stresu. Wyniki badania przeprowadzonego w grudniu 2022 roku przez agencje LOLA MullenLowe i Lino Market Research Spain wskazuje na to, że aż 52% Hiszpanek musiało szukać bezpiecznego, niewidocznego miejsca, by nakarmić swoje dziecko, kiedy przebywali w przestrzeni miejskiej.
Masz do czynienia z trudnymi osobowościami? Wypróbuj metodę „szarej skały”
Aby wzmocnić przekaz i podnieść społeczną świadomość jednym z głównych punktów kampanii jest wielka rzeźba płaczącego dziecka umieszczona na Placu Muzeum Reina Sofia w Madrycie. Dziecko płacze nieustannie przez całą dobę. Odgłosy szlochu ustaną, gdy ustawa o karmieniu piersią w miejscach publicznych zostanie uchwalona przez rząd. Obok rzeźby znajduje się kod QR, który odsyła na stronę quiennolloranomama.org, gdzie użytkownicy mogą podpisać petycję o przyspieszeniu podjęcia decyzji przez hiszpański rząd.