Nieprzespane noce i ciężkie poranki to temat, który znasz aż za dobrze? Jeśli tak, z pewnością sprawdziłaś już wiele sposobów na to, jak porawdzić sobie z bezsennością. Od odstawienia kawy, unikania późnych kolacji aż do ćwiczeń oddechowych. Wszystko to może wpłynąć na poprawę samopoczucia i  złagodzić problem z zaśnięciem. Kolejną metodą, która może pomóc jest związana z dietą, a konkretniej z napojem, który popijasz w ciągu dnia. To niezwykle popularny napar, który w przeciwieństwie do kawy, przynosi wiele korzyści – poprawia nastrój, odpręża, a nawet miminalizuje ryzyko zawału serca.

Co pić na bezsenność?

Istnieje wiele napojów, których działanie może przyczynić się do złagodzenia bezsenności. Do najbardziej popularnych zaliczyć można cierpki sok z wiśni oraz herbatę rumiankową. Wiele osób wspomaga się miętą, melisą oraz lawendą. Chociaż może wydawać się to dosyć przewrotnym pomysłem, to zielona herbata – wypita o odpowiedniej porze również może pomóc w problemach ze snem.

Zdrowy sen: dziwne rzeczy, które dzieją się z Twoim ciałem, kiedy zrezygnujesz z poduszki

Jak zielona herbata wpływa na sen?

Zielona herbata oprócz dostarczenia energii, wykazuje działanie uspokajające i relaksujące, dlatego wypita w ciągu dnia może pomóc w poprawie nastroju, co przekłada się także na lepszy sen. Jednym minusem jest to, że zawiera pewną dawkę kofeiny. Zazwyczaj jest to około 22 mg. A zatem jednym małym zastrzeżeniem jest to, aby sprawdzić jej rodzaj. Jeśli jest to możliwe, upewnij się, że pijesz zieloną herbatę o obniżonej zawartości kofeiny. To bardzo ważne, aby przed zakupem zwrócić na to szczególną uwagę.

Niektóre mieszanki zielonej herbaty, zwłaszcza matcha, mają wysoką zawartość kofeiny. A to może spotęgować problemy z zaśnięciem, jeśli wypijesz ją o zbyt późnej porze.

Naturalna maseczka oczyszczająca z zielonej glinki i oliwy z oliwek

Badania sugerują, że zielona herbata, z obniżoną zawartością kofeiny, jest szczególnie korzystna, jeśli chodzi o obniżenie stresu i poprawę jakości snu. Zawarty w niej składnik o nazwie l-teanina odpowiada za zmniejszenie poziomu substancji chemicznych w mózgu, które są zwiazane z odczuwaniem lęków i niepokojów. Wypicie zielonej herbaty wpływa pozytywnie na złagodzenie wewnętrznego napięcia. A także sprawia, że poziom serotoniny i dopaminy podnosi się, a to oznacza poprawę nastroju i rozluźnienie.