Życie kobiet w 2072 roku. Wizja przyszłości, która chwyta za serce
Pierwsza para jednopłciowa zaślubiona przez katolickiego księdza. Najbardziej kobiecy rząd w historii zaprzysiężony. Polska najbezpieczniejszym krajem dla kobiet. W najnowszej kampanii marka YES przedstawia swoją wizję przyszłości.
Wystartowała nowa odsłona kampanii YES Jestem Kobietą – Jestem przyszłością, w której niezależność i siła kobiet są niczym cenna biżuteria, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Razem z marką podróżujemy aż do roku 2072 i obserwujemy świat, który staje się dla kobiet przyjaznym miejscem.
Wyraz wsparcia dla wszystkich kobiet. Biżuteria YES zmienia nazwę na NO.
Chociaż akcja spotu rozgrywa się w coraz bardziej odległej przyszłości, nie zobaczymy w nim latających samochodów, autonomicznych domów, ani humanoidalnych robotów. To historia zwyczajnej – niezwyczajnej kobiety od narodzin do dojrzałości. Bohaterka spotu YES żyje w świecie wolnym od stereotypowego postrzegania roli kobiet. W rzeczywistości wykreowanej przez markę wszyscy czują się bezpiecznie, bo w przyszłości ważna jest akceptacja i wzajemny szacunek. YES przedstawia Polskę, w której można kochać i tworzyć rodziny z kim się chce i jest to akceptowane przez wszystkich, łącznie z kościołem katolickim. Można osiągać sukcesy w polityce, która przestała być miejscem zdominowanym przez mężczyzn. Można w końcu wracać późną nocą do domu bez lęku, że ktoś zrobi nam krzywdę.
Takie właśnie następne pięćdziesiąt lat – odważne i różnorodne, reprezentowane przez niezależne kobiety, wspiera YES. Symbolem i nośnikiem tych wartości jest biżuteria, a konkretnie pierścionek, który mama przekazuje swojej córce i który towarzyszy jej później w najważniejszych momentach życia, dając siłę i pewność siebie.
W nowej kampanii kontynuujemy myśl podjętą rok temu, ale robimy to z większą wrażliwością i czułością. Wierzymy w siłę i sprawczość kobiet i jesteśmy pewni, że dzięki nim ten świat może być bardziej sprawiedliwym, równym i przyjaznym miejscem dla nas wszystkich – komentuje Justyna Lach, dyrektor marketingu marki YES. – W całym tym procesie zmian biżuteria jest nośnikiem wartości, które są bliskie nam i wielu kobietom w Polsce. Przekazujemy ją sobie tak, jak przekazujemy siłę potrzebną do walki o lepszą przyszłość.
W szerzeniu tej optymistycznej wizji przyszłości markę wspierać będą nowe ambasadorki: Maja Ostaszewska, Aleksandra Kwaśniewska i Julia Sobczyńska.
W połowie listopada startuje także podcast YES Jestem Kobietą. Prowadzony przez Martę Dyks, supermodelkę i aktywistkę, ma być przestrzenią do rozmów z kobietami i o kobietach. W pierwszym odcinku Marta porozmawia z Mają Ostaszewską, w kolejnym – z Olą Kwaśniewską.
Ambasadorki marki YES
Maja Ostaszewska – nagradzana i doceniana zarówno przez krytyków, jak i publiczność, aktorka teatralna i filmowa oraz działaczka społeczna i aktywistka. Zaangażowana w walkę o demokrację, praworządność i prawa kobiet. Mama dwójki dzieci, buddystka.
Aleksandra Kwaśniewska – dziennikarka, prezenterka telewizyjna i autorka tekstów piosenek. Otwarcie podejmuje tematy kobiecości i przekonuje, że nie ma jednego wzorca i wyznacznika bycia kobietą. Podkreśla, że jesteśmy takie, jakie jesteśmy, a nie takie, jakie „powinnyśmy” być.
Julia Sobczyńska – modelka, finalistka 10. edycji „Top Model”. Nie boi się otwarcie mówić o swojej biseksualności. Razem ze swoją narzeczoną wystąpiła na okładce czerwcowego wydania Vogue Polska, poświęconego osobom LGBTQIA+.
Spoty wyreżyserowała Marysia Makowska we współpracy z operatorem Igorem Połaniewiczem. Autorką zdjęć jest Gosia Turczyńska. Za kreację odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT. Produkcją zajmował się dom produkcyjny F25, postprodukcją Xantus. Media zaplanował i zakupił MediaHub. Jako tło muzyczne spotu został wykorzystany utwór Adny pt. “Dreamer”.
„Gilbert” może zostać Młodzieżowym Słowem Roku 2022. Co oznacza?
Mat.prasowy