Instytut Pantone zaprezentował nowy kolor o nazwie „Period”. Ma on oddawać kolor krwi menstruacyjnej. W ten sposób chce się przyczynić do normalizacji miesiączki oraz zwrócić uwagę na problem, jakim jest jej tabuizacja. Nowy kolor wzbudził mnóstwo emocji.

Najmodniejsze kolory jesieni. Instytut PANTONE przewidział, jakie odcienie będą absolutnymi HITAMI! Zaskakujące wybory!

Instytut Pantone

System Pantone został stworzony w Ameryce w 1963 roku. Powstał, by rozwiązać problem dopasowywania kolorów w branży drukarskiej. Każdy kolor otrzymał specjalny numer oraz nazwę. Dzięki temu o wiele łatwiej jest sklasyfikować barwy. Teraz pracownicy postanowili wprowadzić do zbioru nowy kolor, który został nazwany po prostu „Period” – „Miesiączka”. Jest to odpowiedź na tabuizację menstruacji. Dzięki temu więcej osób będzie miało szansę oswoić się z tym terminem, aby przestał budzić emocje i stał się czymś całkowicie normalnym. W oficjalnym oświadczeniu możemy przeczytać, że:

„Żyjemy w XXI wieku, ale nasze postawy wobec miesiączki są od dawna przestarzałe i stale utrwalane przez stereotypy, które sprawiają, że kojarzy się ona z czymś wstydliwym”.

Nowy kolor wzbudził mnóstwo kontrowersji i wywołał dyskusję.

Najmodniejszy odcień szarości – titanium. Zobacz, jak wygląda ta wyjątkowa koloryzacja!

Nowy kolor

Nowy kolor powstał we współpracy ze szwedzką marką produkującą między innymi kubeczki menstruacyjne. W ramach współpracy powstał pomysł na walkę z problemem tabuizacji miesiączki. Powstanie koloru „Period” to zaproszenie do dyskusji. W ten sposób chcą pomóc w zbudowaniu w społeczeństwie przekonania, że miesiączka jest całkowicie normalna. Dzięki temu przestanie być postrzegana jako „prywatna sprawa” lub coś negatywnego, a nawet obrzydzającego. W ramach tej samej kampanii marka Intima, która współpracuje z Pantone, przekazała osiem tysięcy złotych na rzecz fundacji wspierającej dziewczęta i kobiety żyjące w ubóstwie. W ten sposób chcą wesprzeć walkę z ubóstwem menstruacyjnym, o którym w końcu mamy odwagę rozmawiać. Jak Wam się podoba współpraca Instytutu Pantone i firmy Intima?

Presenting “Period”, a new red shade created to break the stigma around menstruation and promote period positivity....

Opublikowany przez Pantone Wtorek, 29 września 2020