Jedna z brytyjskich organizacji stworzyła kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na przemoc wobec kobiet w trakcie festiwali muzycznych. Na tę okazję stworzono specjalnie przygotowane plakaty.

Kim są gymcele? Kolejna grupa mężczyzn, która nienawidzi kobiet

Przemoc wobec kobiet w trakcie wydarzeń muzycznych

Siły wspólnie połączyły — agencja marketingowa Wunderman Thompson i White Ribbon, czyli organizacją zajmującą się zapobieganiem przemocy wobec kobiet. Głównym zadaniem organizatorów kampanii społecznej jest uświadomienie, że wszelkie koncerty muzyczne są bezpiecznym miejscem dla kobiet.

– Przemoc wobec kobiet zakończy się tylko wtedy, gdy mężczyźni wezmą odpowiedzialność za swoje zachowanie i będą również gotowi reagować na napastliwe i obraźliwe zachowania, gdy to zobaczą – mówi Anthea Sully, szefowa White Ribbon UK.

Plakat na ratunek

Na projekt kampanii społecznej składa się seria plakatów, które na pierwszy rzut oka przypominają te festiwalowe, zapowiadające dane wydarzenie muzyczne. W rzeczywistości zawierają treści, które pokazują skalę przemocy wobec kobiet w trakcie koncertów. Zwracają również uwagę na to, jak mężczyźni mogliby stać się głównym elementem rozwiązania problemu.

Na plakatach widzimy nagłówki w stylu: „Assault on the Dancefloor”, „Blind Eye Weekender” czy „Summertime Silence”, które poruszają takie problemy jak napaść seksualna, nękanie lub catcalling [uliczne molestowanie]. Znajdują się również na nich kody QR, która można zeskanować i wesprzeć fundację White Ribbon.