Niezwykłe plakaty, które zwracają uwagę na przemoc wobec kobiet podczas festiwali muzycznych
Jedna z brytyjskich organizacji stworzyła kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na przemoc wobec kobiet w trakcie festiwali muzycznych. Na tę okazję stworzono specjalnie przygotowane plakaty.
Kim są gymcele? Kolejna grupa mężczyzn, która nienawidzi kobiet
Przemoc wobec kobiet w trakcie wydarzeń muzycznych
Siły wspólnie połączyły — agencja marketingowa Wunderman Thompson i White Ribbon, czyli organizacją zajmującą się zapobieganiem przemocy wobec kobiet. Głównym zadaniem organizatorów kampanii społecznej jest uświadomienie, że wszelkie koncerty muzyczne są bezpiecznym miejscem dla kobiet.
– Przemoc wobec kobiet zakończy się tylko wtedy, gdy mężczyźni wezmą odpowiedzialność za swoje zachowanie i będą również gotowi reagować na napastliwe i obraźliwe zachowania, gdy to zobaczą – mówi Anthea Sully, szefowa White Ribbon UK.
Plakat na ratunek
Na projekt kampanii społecznej składa się seria plakatów, które na pierwszy rzut oka przypominają te festiwalowe, zapowiadające dane wydarzenie muzyczne. W rzeczywistości zawierają treści, które pokazują skalę przemocy wobec kobiet w trakcie koncertów. Zwracają również uwagę na to, jak mężczyźni mogliby stać się głównym elementem rozwiązania problemu.
Na plakatach widzimy nagłówki w stylu: „Assault on the Dancefloor”, „Blind Eye Weekender” czy „Summertime Silence”, które poruszają takie problemy jak napaść seksualna, nękanie lub catcalling [uliczne molestowanie]. Znajdują się również na nich kody QR, która można zeskanować i wesprzeć fundację White Ribbon.
Ad of the Day – White Ribbon UK, "White Ribbon promise" by Wunderman Thompson: https://t.co/XdDZAfO0MO @WunThompsonUK @WunThompson @WhiteRibbon_UK pic.twitter.com/5ujhclk3RU
— Campaign (@Campaignmag) September 3, 2021