Netflix i Szkoła Filmowa w Łodzi rozpoczęli współpracę w ramach międzynarodowego projektu Netflix Grow Creative. Głównym celem przedsięwzięcia jest wsparcie młodych talentów i ułatwienie im wejścia w branżę. Kooperacja filmówki z gigantem streamingowym zaowocowała już pierwszymi warsztatami ze studentami.

„Emily in Paris” – Netflix uczy fanów serialu, jak prawidłowo wymówić jego nazwę!

Netflix współpracuje ze Szkołą Filmową w Łodzi

Zajęcia odbywają się w ramach międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, gdzie studenci oraz studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii będą poznawali tajniki branży. Warsztaty obejmują prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza czy przygotowanie pitchingów [prezentacja pomysłu na film].

“Jesteśmy bardzo szczęśliwi z rozpoczęcia współpracy ze Szkołą Filmową w Łodzi. To uczelnia zaliczana do ścisłej czołówki szkół filmowych na świecie, która ponadto wywiera istotny wpływ na całą branżę audiowizualną w Polsce. To właśnie tutaj rodzą się i kształtują polskie talenty filmowe. Poprzez działania, wchodzące w skład szerszego programu Grow Creative, chcemy wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze. To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej“ – mówi Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.

Studenci Netflix(a)

Netflix oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi mają już za sobą dwudniowe warsztaty dla studentów. W trakcie nich studenci i studentki mieli okazję posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla platformy Netflix.

“W programie kształcenia Szkoły Filmowej w Łodzi skupiamy się zarówno na rozwoju wrażliwości, talentu i indywidualności twórczej, jak i na perfekcyjnym opanowaniu warsztatu czy znajomości realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym. Dla osiągnięcia ostatniego z wymienionych celów nauczania, istotna jest partnerska współpraca z podmiotami, z sukcesem funkcjonującymi w branży od lat. Dlatego cieszy nas perspektywa współpracy z Netflix, która wzbogaci ofertę edukacyjną Szkoły i umożliwi zdobycie ponadprogramowej wiedzy o rozwijaniu projektów filmowych i serialowych oraz o standardach technologicznych i organizacyjnych profesjonalnej produkcji. Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej” – powiedziała Rektorka Szkoły Filmowej w Łodzi, dr hab. Milenia Fiedler.