
Medicine opublikowało kontrowersyjną kampanię reklamową. Wykorzystuje problem chorób psychicznych
W najnowszym spocie Medicine możemy usłyszeć, że „Odzież Medicine to kompleksowe oddziaływanie na niepokój i inne efekty zagrożeń cywilizacyjnych”. W ten sposób sugerują, że na problemy związane ze zdrowiem psychicznym najlepszy będzie… shopping. Najlepiej w tym właśnie sklepie. Marka wzbudziła zainteresowanie, ale chyba nie o taki rozgłos chodziło.
Medicine
Medicine nie od dziś budzi skojarzenia z tematyką medyczną. Ich hasłem od dawna jest „everyday theraphy”, jednak tym razem marka odniosła się do tematu o wiele dosadniej.
„Wypalenie, pustka, smartfonoza to narastające problemy wielu osób. «Na szczęście jest terapia». Odzież Medicine to kompleksowe oddziaływanie na niepokój i inne efekty zagrożeń cywilizacyjnych. Medicine – uśnieża ból istnienia” („uśnieża” to celowy zamysł twórców reklamy, dop. red.).
Grunge’owa sukienka Natalii Siwiec zachwyciła internautki. „Pięknie wyglądasz”!
Spot przypomina popularne reklamy leków. W rolę ekspertki, lekarki wcieliła się Dorota Masłowska, która wraz z Maciejem Chorążym stworzyła serię „koszulek terapeutycznych”. Kampania to nie tylko spot, lecz również posty w social mediach – chociażby na Instagramie. Wrzucone przez markę zdjęcie przedstawia pudełko leku z nazwą „Medicine”. W poście możemy przeczytać:
„Pora zająć się prawdziwą Medycyną! Pora na alternatywną TERAPIĘ, jakiej jeszcze nie było! Pora na ubrania, które leczą! Ciąg dalszy nastąpi…”.
I chociaż w poście pojawiła się adnotacja, że „powyższe informacje mają charakter wyłącznie fikcyjny, służący kreacji artystycznej”, to i tak wzbudziły niesmak. Zarówno internautów, jak i przedstawicieli środowiska lekarskiego.
Oświadczenie marki
Marka postanowiła odnieść się do powstałych kontrowersji. Na swoim profilu na Instagramie opublikowała oświadczenie.
„Niniejszym informujemy, że kolekcja autorstwa Doroty Masłowskiej i Macieja Chorążego jest częścią projektu marki Medicine, w ramach którego podejmujemy współprace kreatywne z artystami. Tym samym podkreślamy, że koncepcja kolekcji jest wizją i kreacją artystyczną, w której spotykają się światy mody, sztuki i literatury. Dorota Masłowska i Maciej Chorąży oparli swój pomysł na przewrotnej konwencji, wykorzystując takie narzędzia, jak pastisz czy ironia.
Joanna Koroniewska w przepięknej stylizacji. Ta sukienka z popularnej sieciówki to hit lata!
Myślą przewodnią kolekcji jest wpływ współczesnych zagrożeń cywilizacyjnych na naszą kondycję duchową. Artyści z jednej strony otwarcie parodiują nazwę marki i koncept „codziennej terapii modą”, z drugiej zaś – stylizują swój przekaz na pseudonaukowy żargon, charakterystyczny choćby dla reklam suplementów diety. Idea kolekcji obnaża tym samym obłudę i fałsz marketingowej retoryki obiecującej lekarstwo na każdą, w tym egzystencjalną, dolegliwość (…)”. – tak brzmią pierwsze akapity opublikowanego oświadczenia. Całość znajdziecie w poniższym poście.
A co Wy uważacie na temat kampanii reklamowej sieci sklepów odzieżowych Medicine?

10 kryjących podkładów idealnych na jesień i zimę