Dwie twórczynie o niepodrabialnym stylu połączyły siły i stworzyły międzypokoleniową wypowiedź o potrzebie kobiecej solidarności i o tym, co czasem staje jej na drodze. Manuela Gretkowska, niepokorna ikona polskiego pisarstwa i Ofelia, wyrazista postać autorskiej sceny pop, spotkały się w niecodziennym projekcie marki PUMA. W najnowszej kampanii towarzyszą im ambasadorki marki: Sara James, Marta Kruk oraz Siostry ADiHD.

Nowa odsłona akcji SHE MOVES US z Manuelą Gretkowską i Ofelią

Punktem wyjścia najnowszej odsłony She Moves Us jest zwrócenie uwagi na to, iż niekiedy powodem, dla którego kobiety nie są w stanie w pełni dostrzec swojego potencjału i wyjątkowości, jest to, że na każdym kroku się do siebie porównują. W manifeście, które stworzyły razem, Manuela Gretkowska i Ofelia nawołują inne kobiety do tego, aby się wspierały i wzajemnie umacniały swój indywidualizm.

PUMA She Moves us

„Dużo nam to odbiera
A przecież umiemy się wspierać

Dlatego

Powiedz mi bez wahania

Że jestem bez porównania”

Za pomocą spotu PUMA przekazuje, że to właśnie różnice w postaci doświadczeń, zainteresowań, temperamentu czy wrażliwości czynią kobiety niepowtarzalnymi, a świat zróżnicowany jest piękniejszy. Kampania ma na celu umocnić w odbiorczyniach chęć bycia sobą i uwolnienia się od ciężaru, jakim jest odruch licytowania się na osiągnięcia, rodzinę czy wygląd. Bo im bardziej porównujemy się do innych, tym bardziej zatracamy swoje prawdziwe JA.

Bezkompromisowe i zjawiskowe, Manuela Gretkowska i Ofelia, uosabiają cechy, których marka poszukuje w bohaterkach kampanii She Moves Us. Artystki nie boją się pokazywać w swojej twórczości tego, jakie naprawdę są i celebrują możliwość bycia sobą na wiele sposobów. Zapytane o to, co pomogło im przestać porównywać się do innych, odpowiadają:

Ofelia: Nadal pracuję nam tym, aby nie porównywać się z innymi. Jest to trudny proces, zwłaszcza pracując w Internecie, gdzie często kobiety same zachęcają się do takiego toksycznego porównywania poprzez komentarze i anonimowy hejt.

Manuela Gretkowska: Ludzie, wśród których dorastałam. Byłam potwornie chuda, ale nikt mnie nie wyśmiewał. Nie młotkowano mi wad, bo nie było z kim się porównywać. Z Czerwonym Kapturkiem albo z dorosłymi kobietami? Nie istniał jeszcze cały ten badziewny rynek małych starutkich,
z kosmetykami dla dziewczynek w przedszkolu. A później pomógł egoizm. Miałam wywalone co kto sądzi o moich siwych włosach: zaniedbanych, bo Polka niepomalowana na głowie to prawie margines społeczny. Bardziej zależało mi na wygodzie i zdrowiu – nie chce mi się malować odrostów, ani truć chemią. Nie wyglądam jak modelka, ale czy muszę? Nie zamierzam zaspokajać cudzych potrzeb kosztem własnej wygody.

Lokalna odsłona jest przełożeniem kampanii globalnej, której twarzą jest Dua Lipa oraz grono ambasadorek marki PUMA. Platforma She Moves Us ma na celu zachęcić dziewczynki i młode kobiety do dzielenia się swoimi historiami oraz do połączenia sił na rzecz prawa dziewcząt i kobiet na całym świecie. PUMA współpracuje z partnerami i organizacjami, by przełamywać bariery uniemożliwiające dziewczynkom uprawnianie sportu. Jednym z partnerów jest organizacja Women Win, która poprzez sport wspiera dziewczęta i kobiety na całym świecie.

Zobacz wideo kampanii: