W ostatnich dniach na tle reklam wyróżnia się świąteczny spot niemieckiej sieci marketów Penny. W kampanii pod nazwą „Życzenie” zwrócono uwagę na lockdown i wpływ pandemii COVID-19 na życie młodych osób.

Świąteczny okres to czas szczególny, również ze względu na reklamy, które pojawiają się w telewizji. Uwagę przykuwa jednak niemiecka marka Penny, która we współpracy z agencją Serviceplan wypuściła spot poruszający problemy młodzieży w czasach pandemii.

Jak zdezynfekować jednorazową maseczkę? Naukowcy tłumaczą

Lockdown brzemienny w skutkach dla młodych

Bożonarodzeniowa kampania „Życzenie” sieci marketów Penny zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Projekt przy udziale Serviceplan nie jest pierwszym, który stworzyła niemiecka marka.

Tym razem tematem przewodnim był lockdown i skutki pandemii COVID-19 negatywnie odbijające się na młodych osobach, które w tym czasie były zmuszone do siedzenia w domu i pozbawione kontaktu z rówieśnikami.

Lockdown i kwarantanna bardzo źle wpłynęły na młodzież i ich rodziców. Kolejne dni spędzone w czterech kątach tylko potęgowały problemy. Nastolatkowie tracili najlepsze lata swojego życia… zamknięci w izolacji.

„Odzyskać młodość”. Poruszająca reklama świąteczna

Spot został wyreżyserowany przez Marcusa Ibaneza. Klip „Życzenie” przedstawia matkę i syna, którzy siedzą razem przy stole. Po chwili syn pyta kobietę, jakie ma życzenie na Boże Narodzenie. Matka zamyśla się i wtedy pojawiają się sceny z życia jej dziecka przed pandemią m.in.: potajemne wyjścia z domu, szkolne wagary, rodzinne kłótnie, pierwsza miłość, imprezy, upijanie się czy zawód miłosny.

W końcu kobieta odpowiada synowi, że jej świątecznym życzeniem jest, by „odzyskał utraconą młodość”. Lockdown i ograniczenie kontaktów międzyludzkich wyrządziły wiele szkód natury psychicznej, szczególnie wśród młodzieży.

Prócz kampanii prowadzony jest specjalny konkurs marki Penny, w którym do wygrania jest ponad 5 tys. nagród. Chodzi między innymi o „przygody i niezapomniane doświadczenia”, które „zostały odebrane młodym ludziom w czasie pandemii”. Dodatkowo można wygrać sześć stanowisk dla stażystów i bezpłatne zakwaterowanie w mieszkaniu dla młodych osób.

W tle klipu słyszymy akustyczną wersję utworu „It’s my life” zespołu Bon Jovi. Za produkcję świątecznej reklamy marketów Penny odpowiada Iconoclast Germany.