Koncentracja w pracy. Na co musisz zwrócić uwagę, aby być bardziej skupiona w pracy?
W pracy wiele rzeczy może mieć wpływ na poziom naszej koncentracji. Może chodzić nie tylko o oczywiste rzeczy, takie jak głośne rozmowy, muzyka lub ogólny chaos w biurze. Co jeszcze może mieć wpływ na Twoją koncentrację?
Jak ustrzec się przed bólem kręgosłupa, gdy pracujemy zdalnie
Koncentracja w pracy: porządek na biurku
To, gdzie siedzisz i jak wygląda Twoje biurko ma ogromny wpływ na Twoją produktywność i możliwość koncentracji. Musisz pamiętać o tym, aby zachować porządek na swoim stanowisku. Pamiętaj o tym, aby biurko dostosować do siebie i układać na nim rzeczy tak, jak zrobiłabyś to w domu. Uczucie prywatności jest niezwykle ważne dla koncentracji.
Koncentracja w pracy: temperatura
Badania wykazują, że na zdolność koncentracji ogromny wpływ ma temperatura pomieszczenia. Za wysoka temperatura działa o wiele szkodliwiej niż zbyt niska. Dlatego niezwykle ważny w biurze jest dostęp do klimatyzacji, która będzie regulować ciepłotę pomieszczenia. Optymalna temperatura to 22°C-24°C.
Koncentracja w pracy: dwutlenek węgla w powietrzu
Im więcej osób w przestrzeni biurowej, tym poziom dwutlenku węgla w powietrzu jest wyższy. Dwutlenek węgla sprawia, że stajemy się bardziej senni i przytłoczeni. Dlatego musimy pamiętać, aby w biurze zadbać o dobrą wentylację.
Koncentracja w pracy: sen
Jakość i długość snu znacznie wpływa na poziom Twojej koncentracji. Dlatego pamiętaj, aby przed pracą dobrze się wysypiać i dbać o higienę snu. Statystycznie wystarczająca dawka snu u dorosłej osoby to osiem godzin.
„Hipnotyzująca”. Faceci nazwali ją najbardziej fotogeniczną dziewczyną na świecie
Koncentracja w pracy: przerwa
Kiedy czujesz zmęczenie i zaczynasz odpływać myślami, nie mogąc się skoncentrować, o wiele lepszym pomysłem niż zmuszanie się do pracy jest zrobienie sobie przerwy. Badania pokazują, że nawet chwila przerwy i wstanie od komputera pozwala nam się rozbudzić i skupić ponownie na pracy.