Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, które w tradycji kojarzą się domowym ciepłem i wspólnym czasem spędzanym z rodziną w otoczeniu rozpalonego kominka. Dla innych jest to jednak okres, w którym szukają… schronienia pod dachem. Kryzys bezdomności to problem, który w tym roku przyścieca akcji charytatywnej zorganizowanej przez ogranizację „Shelter”.

Ta akcja społeczna zwraca uwagę na to, jak źle odbieramy innych

Święta nie dla każdego. Kryzys bezdomności

Coraz bliżej Święta Bożego Narodzenia. Niestety nie każdy w tym wyjątkowym czasie będzie mógł się cieszyć rodzinnym ciepłem i spędzać długie godziny przy rozpalonym kominku. Jednak zdecydowana większość może stworzyć podobny klimat za sprawą… YouTube’a.

Na platformie dużą popularnością cieszą się długie, zapętlone filmiki z rozpalonym kominkiem [są też inne motywy np. padający śnieg czy deszcz] i odgłosem „strzelającego” drewna. Nagrania można oglądać bez przerwy, w dowolnym czasie.

Wirtualny kominek a kryzys bezdomności

W tym roku ponownie do akcji wkracza organizacja charytatywna dla bezdomnych – „Shelter”, która na platformie YouTube uruchomiła wirtualny kominek, mający na celu pomóc potrzebującym.

Wszelkie fundusze, które zostaną zebrane, będą przeznaczone na wsparcie osób bezdomnych. Dochody z reklam pojawiających się w trakcie wirtualnego kominka, trafią na konto „Shelter”. Dzięki nim na terenie Wielkiej Brytanii zostaną sfinansowane mieszkania dla ludzi, którzy na co dzień nie mają dachu nad głową.

Do udziału w akcji zachęca poruszające wideo, uświadamiające wszystkim jak poważnym problemem społecznym jest bezdomność. Wystarczy obejrzeć krótki fragment 10-godzinnego wideo z wirtualnym kominkiem. W wyszukiwarce YT należy wpisać hasło: „The Good Fire”.

Za projekt kampanii odpowiada agencja Above & Beyond. Cały dochód z reklam, prócz mieszkań, zostanie również przeznaczony na profesjonalne wsparcie i porady dla ludzi zmagających się z bezdomnością.