Jak tygrys podrapał Gucci. Wpadka modowego giganta
1 lutego rozpocznie się Rok Tygrysa, czyli Chiński Nowy Rok, który potrwa do 21 stycznia 2023 roku. Wydarzenie zainspirowało marki modowe, ale nie wszyscy spotkali się z pozytywną reakcją. Fala krytyki spadła na Gucci, które w kampanii “Gucci Tiger” wykorzystało… prawdziwe tygrysy.
Cała akcja została skrytykowana przez obrońców zwierząt i fanów włoskiego domu mody. Domagają się, by Gucci zaprzestało wykorzystywania dzikich zwierząt w kampaniach.
Netflix podnosi ceny abonamentu. Co z polskimi klientami?
Kiepskie wejście w Rok Tygrysa. Wpadka Gucci
Najnowsza kampania “Gucci Tiger” promująca kolekcję ubrań i akcesoriów wzbudziła wiele kontrowersji. Do sesji zdjęciowej zostały wykorzystane prawdziwe tygrysy, czyli zwierzęta wpisane na Czerwoną Listę Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody (IUCN), gdzie są umieszczone w kategorii gatunków zagrożonych wyginięciem.
Na negatywne komentarze ze strony różnych organizacji oraz internautów nie trzeba było długo czekać. Krytyczne stanowisko wyraziła również amerykańska organizacja World Animal Protection, która oskarżyła Gucci o “wykorzystywanie tygrysów w niewoli do sprzedaży mody”.
Więcej tygrysów żyje w niewoli w USA niż pozostaje na wolności. Polowania, niszczenie siedlisk i kryzys klimatyczny w połączeniu z popularnością tygrysów jako “zwierząt domowych” spowodowały, że ten gatunek jest na skraju wyginięcia – czytamy w komunikacie WAP.
Tygrys podrapał wizerunek Gucci
Nie ma co ukrywać, że najnowsza kampania Gucci z wykorzystaniem dzikich kotów okazała się prawdziwą klapą, a gigant modowy musi się teraz mierzyć z poważnym kryzysem wizerunkowym.
Prócz World Animal Protection krytyczne zdanie wyraziła Carole Baskin z Big Cat Rescue, która przyznała, że to “najgorszy komunikat jaki wysłała w świat marka Gucci, traktując tygrysy jako produkt jednorazowy”.
Gucci nie wystosowało jeszcze oficjalnego oświadczenia w tej sprawie, ale jak zaznacza firma żadne zwierzę nie zostało skrzywdzone podczas sesji zdjęciowej, a na planie obecni byli przedstawiciele American Humane [organizacja zajmująca się bezpieczeństwem i dobrostanem zwierząt].
#GucciTiger, the collection to celebrate the Year of the Tiger, presents a reinterpretation of a late 1960s archival print by Vittorio Accornero featuring a tiger against a colorful backdrop of greenery and flowers. https://t.co/vuqyohgduL pic.twitter.com/FLHsvTBqj7
— gucci (@gucci) January 5, 2022
. @MoveTheWorld: 'Tigers are under serious threat due to their exploitation as pets' on #Gucci's campaign 🐅 https://t.co/wCCxOwsBAv pic.twitter.com/Q3EFp7ioQQ
— Plant Based News (@PlantBasedNews) January 13, 2022