– Wiedziałam, że Facebook wielokrotnie napotykał konflikty między jego zyskami i naszym bezpieczeństwem. Facebook konsekwentnie rozwiązywał te konflikty na korzyść własnych zysków – mówiła wówczas była pracowniczka Facebooka, która pełniła rolę product managera. Haugen podkreśliła wtedy, że władze FB i Instagrama wiedziały co zrobić, by stały się bezpieczniejsze dla swoich użytkowników. Górę jednak wzięła chęć zysku, który okazał się ważniejszy niż zdrowie najmłodszych.

Media społecznościowe kłamią. Influencerka w dobitny sposób pokazuje, jaka jest prawda

„Take a break” – Instagram zachęca do odpoczynku

Teraz w jednym z wywiadów dla „CNN” Nick Clegg, dyrektor ds. globalnych Facebooka przyznał, że nowa funkcja Instagrama „take a break” ma poinformować użytkowników aplikacji o tym, że spędzają z nią zbyt dużo czasu.

– Wprowadzamy funkcję, która naszym zdaniem przyczyni się do zmian. Nasze systemy będą w stanie ocenić, gdy nastolatkę będzie w kółko przeglądał te same negatywne treści. Wtedy algorytm zacznie wyświetlać inne treści, sprzyjające zdrowiu psychicznemu – zaznaczył Clegg.

Medialna wojna

Zapowiedzi Nicka Clegga to odpowiedź na ostatnie wydarzenia i ostrzał medialny Facebooka, który pojawił się po ujawnieniu informacji przez Frances Haugen.

Co ważne nie jest to pierwsza próba Instagrama w kontekście bezpieczeństwa swoich użytkowników. Wcześniej planowano projekt – Instagram Kids – czyli portal skierowany do dzieci. Rodzice mieliby wgląd i kontrolę w to, co robią ich dzieci w internecie. Ostatecznie testy wstrzymano.

Nie wiadomo jeszcze dokładnie, kiedy Instagram wprowadzi aktualizację „take a break”.