Mało kto wie, że pierwsze produkty stworzone przez Anastasię Soare pojawiły się na rynku już w 1997 roku. I że zaczynała od produkcji… produktów do makijażu brwi. To właśnie dlatego jest nazywana Królową Brwi, bo od jej pomysłów rozpoczął się szał na pięknie wymodelowane i powiększone brwi. A czy wiedziałaś, że ABH ma prawie 2 razy większą wartość reklamową niż znana na całym świecie marka MAC Cosmetics? Jeśli zainteresowała Cię historia pani Soare, zapraszamy do czytania!

ZOBACZ TEŻ: MARKI KOSMETYCZNE NA YOUTUBE – ANASTASIA BEVERLY HILLS

Anastasia Soare przyjechała do Los Angeles w latach 90. Z pochodzenia jest rumunką, a w swojej ojczyźnie studiowała historię sztuki oraz architekturę. Po przyjeździe do miasta aniołów podjęła pierwszą pracę jako kosmetyczka, mimo, że słabo mówiła po angielsku. Po wielu kłótniach ze swoim pracodawcą, którego próbowała przekonać, że brwi są w stanie zupełnie zmienić wygląd twarzy, odeszła i zaczęła pracować na własną rękę. Niestety, nie miała zbyt wielkiego poparcia wśród rodziny i znajomych. Wszyscy, którym mówiła o swoim pomyśle, pukali się w czoło twierdząc, że półtora roku w Ameryce, to trochę za krótko, by znać rynek i otwierać własny biznes. Anastasia jednak nie zamierzała się poddać i otworzyła własny salon w wynajmowanym mieszkaniu w LA.

Początki były trudne – nikt nie uważał brwi za pole do pracy czy manewru. Wręcz uważano je za zbędne owłosienie. W latach ‘90 wiele kobiet wyrywało brwi na potęgę, podążając za ideałami, jakie kreowały media. W wielu przypadkach była to niestety krzywdząca przygoda, której skutki odczuwają po dziś dzień.

Anastasia postawiła sobie za cel pokazanie kobietom, że ich zabiegi są zbędne i prowadzą donikąd. Przekonywała klientki, że brwi są bardzo istotne dla wyglądu twarzy, a jedyny sposób by nad nimi panować, to odpowiedni makijaż, a nie depilacja. Swoim klientkom proponowała jedynie delikatne usuwanie tych, które zaburzały idealny wygląd ich brwi.

Szybko odkryły ją modelki, celebrytki i gwiazdy wielkiego formatu, które chętnie korzystały z jej usług i produktów. Ale jako swoją pierwszą klientkę Anastasia wskazuje… Cindy Crawford, która zachwycona Anastasią, przyprowadzała do niej inne supermodelki.

Warto jednak wspomnieć o tym, że Anastasia początkowo wykonywała te zabiegi bez otwartej firmy. W 1994 roku w jej mieszkaniu znalazła się z polecenia Marina Rust, redaktorka Vogue, która napisała o jej praktykach obszerny materiał do biblii mody. To uruchomiło falę – w jej mieszkaniu jak za dotknięciem magicznej różdżki pojawiali się Michelle Pfeiffer, Jennifer Lopez, a nawet Oprah.

ZOBACZ TEŻ: WSZYSTKO, CO CHCIAŁABYŚ WIEDZIEĆ NA TEMAT HUDY KATTAN I JEJ FIRMY HUDA BEAUTY

Kiedy zaczęło się robić przyciasno, Anastasia postanowiła otworzyć butik w Beverly Hills. W 1998 roku razem ze specjalistami z Włoch zaczęła pracować z kosmetologami nad pierwszymi pomadami do brwi i pierwszym cieniem. Następnie pojawił się pomysł na żel oraz dwustronną szczoteczkę ze skośnym pędzlem po jednej stronie i zalotką po drugiej.

Biznes kręcił się świetnie, a większe firmy zaczęły korzystać z pomysłów ABH aby tworzyć swoje produkty do brwi, które często okazywały się jednak dużo gorsze, niż pierwowzór.

Jednak marka Anastasia Beverly Hills to nie tylko pomady do brwi. W 2014 roku na rynku pojawiły się pierwsze paletki cieni do powiek oraz produkty do konturowania twarzy. Anastasia wciągnęła w biznes córkę, Claudię, która mocno zaangażowała się w pomysł stworzenia kosmetyków do konturowania. Cel? Podkreślenie zalet twarzy oraz ukrycie ich wad. Pierwsze zestawy wyprzedały się w kilka godzin, tak samo jak matowe szminki, które wypuściły kilka miesięcy później. Mimo mało stabilnej formuły, matowe szminki od ABH sprzedawały się jak ciepłe bułeczki jeszcze dwa lata temu. Wtedy rynek najwyraźniej nasycił się matowymi ustami i produkcja mocno spowolniła.

Jedną z pierwszych rodzin, która pojawiła się w salonie Anastasii był nie kto inny, jak klan Kardashian/Jenner, których królowa brwi zna od dziecka. Docenia ich za zaangażowanie, styl oraz rozpoznawalność, która jest dla niej wręcz fenomenem na skalę światową.

2014 rok to też moment debiutu marki na Instagramie, gdzie obecnie skupia prawie 18,5 miliona fanatyków kosmetyków na całym świecie. Świetnie prowadzony profil jest przykładem na to, że można nieustannie promować swoje produkty bez znudzenia odbiorcy. To też dowodzi, że produkty od ABH są uniwersalne i jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia.

ZOBACZ TEŻ: WIESZ CO NAKŁADASZ NA PAZNOKCIE?ZOBACZ KTÓRE SKŁADNIKI LAKIERÓW SĄ NIEBEZPIECZNE

Obecnie produkty Anastasia Beverly Hills można kupić stronie anastasiabeverlyhills.com, w sklepach Dillard’s, Macy’s, Nordstrom, Sephora, ULTA oraz u wybranych detalicznych sprzedawców w ponad 25 krajach. Warto też wspomnieć, że ABH nie testuje swoich produktów na zwierzętach, sprzeciwiając się tego typu praktykom.

Które z produktów ABH uwielbiasz najbardziej?