Norweski McDonald’s, czołowa sieć gastronomiczna szybkiej obsługi, w jednej z kampanii reklamowych zwrócił uwagę na problem zaśmiecania przestrzeni publicznej opakowaniami na wynos.

W ten sposób amerykański gigant chce uświadomić klientów jakim zagrożeniem dla środowiska są opakowania po fast-foodach.

Opakowania na wynos zaśmiecają miasta. McDonald’s w Norwegii ze specjalną kampanią

Ostatnie badania jasno wskazują na to, że na większość śmieci na ulicach europejskich miast składają się opakowania na wynos. Przykładowo każdego dnia z ulic Oslo wywożone jest ponad dwie tony śmieci, a jej znaczną część stanowią te po… fast-foodach.

Właśnie dlatego restauracja w Norwegii we współpracy z Nord DDB, agencją medialną OMD i agencją PR Wergeland Apenes, stworzył specjalną kampanię “Take away your takeaway” dotyczącą opakowań ze słynnymi żółtymi łukami.

Wiemy, że stanowimy dużą część problemu. Jesteśmy zmęczeni codziennym widokiem śmieci z logo naszej restauracji. Ponosimy za to odpowiedzialność […] Zachęcamy do wspólnego wysiłku w ramach kampanii “Take away your takeaway” – powiedziała Mari Husby, kierownik marketingu norweskiego McDonald’s.

Śmieci ze słynnym logo. McDonald’s świadomy problemu

Kampania reklamowa “Take away your takeaway” ma uświadomić klientów, by po jedzeniu fast-foodów wyrzucali opakowania do śmieci. W mediach społecznościowych sieci pojawiły się zdjęcia z śmieciami (po hamburgerach, zestawach, napojach czy frytkach), na których widnieją złote łuki.

Fotografie wykonał Jói Kjartans, które zostały również zamieszczone w komunikatach prasowych. Prócz akcji w internecie i telewizji, McDonald’s postanowił zaangażować się w sprzątanie przestrzeni publicznej.