
McDonald’s rezygnuje z plastiku. Sieć wprowadza drewniane sztućce we wszystkich restauracjach w Polsce
Od lipca 2021 roku sieć popularnych restauracji McDonald’s stopniowo wprowadza drewniane sztućce we wszystkich placówkach w Polsce. Zmiana ta ma się przełożyć na redukcję plastiku o dodatkowe 220 ton rocznie.
McDonald’s stawia na zmiany
McDonald’s ma obecnie w Polsce ponad 470 restauracji, które prowadzone są przez lokalnych przedsiębiorców. W samym 2019 roku klienci złożyli w „Maku” zamówienia na kwotę… 300 milionów dolarów. Nic więc dziwnego, że każda, nawet z pozoru mała zmiana ma realny wpływ na całe środowisko.
Rezygnacja z plastiku na rzecz drewnianych sztućców to kolejny element strategii McDonald’s, która ma na celu ochronę klimatu. Wymiana plastikowych łyżek dotyczyć będzie również kultowych lodów McFlurry.
– Kluczowym celem jest ograniczenie wpływu restauracji na środowisko poprzez zamknięcie obiegu. Właściwy dobór surowców, z których powstają opakowania, to początek tego procesu. Firma zobowiązała się, że do 2025 roku będzie korzystać wyłącznie z opakowań wytworzonych z surowców odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub ze źródeł certyfikowanych, a wszystkie opakowania, z których korzystają goście w restauracjach McDonald’s będą poddawane recyklingowi – czytamy w oficjalnym komunikacie firmy.
Amerykański gigant cały czas stara się zastępować plastikowe opakowania ekologicznymi odpowiednikami. Aktualnie 70 procent odpadów w restauracjach to papier, który jest surowcem nadającym się do recyklingu. Właśnie dzięki tej zmianie rok temu zredukowano zużycie plastiku o 90 ton, co stanowi równowartość 1,5 mln plastikowych butelek.
Dodatkowo McDonald’s zastąpił plastikowe słomki papierowymi, zrezygnowano z dotychczasowych opakowań lodów McFlurry i wymieniono patyczki do baloników. Wszystko w ramach zmian, których nadrzędnym celem jest ograniczenie tworzywa sztucznego.
VIDEO: A McFlurry without its plastic lid, a wooden spoon: McDonald's is accelerating its strategy to minimize the use of plastic in its packaging in Europe. The fast food giant estimates that the change will save more than 1,200 tonnes of plastic a year in Europe pic.twitter.com/WIvqk72DKJ
— AFP News Agency (@AFP) November 14, 2019