Zielony, młody jęczmień na odchudzanie - próbowałaś?

przejdź do komentarzy
młody jęczmień młody jęczmień/© StarStock

Wiosna w pełni, wszyscy chcą być smuklejsi i zdrowsi.

Dieta i odchudzanie też mają swoje mody i trendy. Co jakiś czas dowiadujemy się o cudownym składniku czy suplemencie diety, który ma pomóc nam zgubić niechciane kilogramy. Najlepiej szybko i bez wysiłku, choć o takich cudach zapomnieć można od razu. Jest jednak wiele powodów, dla których świat zachwycił się młodym jęczmieniem…  W starożytnym Rzymie gladiatorzy używali młodego jęczmienia tak, jak dzisiejsi sportowcy bogatych odżywek. Zwano ich nawet „bordearii”, czyli „zjadaczami jęczmienia”. Wiedzieli, co robią, bo młody jęczmień ma w składzie witaminy C, E, B1, B2, B6, beta-karoten, kwas foliowy, potas, wzmacniający kości wapń, przeciwdziałające anemii żelazo, zapobiegający skurczom mięśni i łagodzący skutki stresów magnez, zwiększający odporność organizmu mangan, cynk i krzem, które wzmacniają włosy i paznokcie.

Młody jęczmień - naturalny i bezpieczny preparat wspomagający odchudzanie



Produkt wyprodukowany z ekologicznego młodego jęczmienia. Produkt ekologiczny gwarantuje, że na żadnym z etapów wytwarzania jęczmienia nie stosowano chemicznych dodatków. Gwarantuje to utrzymanie najcenniejszych dla tego produktu witamin i minerałów.

Pamiętaj, aby uzyskać pożądany efekt wykorzystywany młody jęczmień musi być najwyższej jakości. W naszym produkcie pochodzi z najlepszych plantacji, uzyskujących bogaty i bardzo cenny ekstrakt, który jest źródłem wysokiej jakości antyoksydantów, witamin i minerałów.

Młody jęczmień - efekty



- działa odchudzająco - zwiększa utlenianie kwasów tłuszczowych w organizmie,
- znakomicie oczyszcza z toksyn,
- uzupełnia niedobory składników mineralnych w organizmie,
- neutralizuje wolne rodniki i substancje kancerogenne,
- stanowi silny zastrzyk energii - dodaje sił witalnych, zmniejsza zmęczenie, pobudza do aktywnego działania,
- jest polecany każdemu, niezależnie od wieku, jako składnik zdrowej diety,
- jest cennym źródłem niezbędnych aminokwasów.

Efekty jakie można uzyskać po stosowaniu młodego jęczmienia są zaskakujące.



Jęczmień w swym składzie poza mikrolementami takimi jak cynk a także witaminami (B2, C, E) zawiera substancję o nazwie chlorofil. Chlorofil jest naturalnym zielonym barwnikiem młodego jęczmienia. Lista pozytywnych właściwości przyjmowania chlorofilu jest długa, wśród najważniejszych wymienia się przyśpieszenie przemiany materii, przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej, zwiększenie liczebności czerwonych krwinek, zapobieganie nowotworom, dostarczanie organizmowi żelaza, oczyszczanie organizmu z toksyn, zwalczanie anemii, a także oczyszczanie jelit.

Zielony jęczmień działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo i przeciwwirusowo. Jest pomocny w leczeniu zmian skórnych, chorób sercowo-naczyniowych i cukrzycy. Coraz częściej jest stosowany jako środek wspomagający odchudzanie.  Zielony jęczmień ze względu na swe właściwości znajduje zastosowanie jako preparat do odświeżania oddechu i płukania gardła.

Zielony jęczmień – właściwości prozdrowotne



Zielony jęczmień stanowi bogactwo witamin i składników mineralnych. Jest źródłem witamin z grupy B, antyoksydantów (witaminy C i E, beta-karotenu), żelaza, wapnia, magnezu i cynku. Oprócz tego zielone łodygi jęczmienia zawierają naturalne hormony i chlorofil. W porównaniu z innymi roślinami zielony jęczmień jest bogaty w niezbędne aminokwasy, a więc te, których nasz organizm nie potrafi sam wyprodukować.

Młody jęczmień ma więc silne właściwości przeciwutleniające, co warunkuje jego działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwwirusowe. Zielony jęczmień pomaga w leczeniu trądziku i owrzodzeń. Ponadto łagodzi bóle żołądka, bóle stawów i zmniejsza stany zapalne. Dodatkowo wysoka zawartość chlorofilu sprzyja odkwaszeniu organizmu, zapewniając równowagę kwasowo-zasadową organizmu.

Zielony jęczmień oprócz bogactwa witamin i składników mineralnych jest także źródłem rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który przyspiesza metabolizm tłuszczu w organizmie i obniża stężenie cholesterolu we krwi. Ponadto w zielonym jęczmieniu występują frakcje błonnika nierozpuszczalnego warunkujące korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego i zmniejszające ryzyko nowotworu jelita grubego.

Dodatkowo zielony jęczmień może być pomocny w prewencji i leczeniu cukrzycy, chorób, serca, nadciśnienia tętniczego, hipercholesterolemii, bezsenności czy nadwagi i otyłości.

Młody jęczmień robi ostatnio zawrotną karierę jako specyfik oczyszczający organizm, usprawniający usuwanie toksyn z  organizmu, opóźniający proces starzenia się. Suplementy diety zawierające ten preparat są bez trudu dostępne w  wielu sklepach. Jakie są korzyści wynikające ze spożywania młodego jęczmienia?

Czym jest młody jęczmień?



Młody jęczmień można spotkać w  postaci proszku z  około siedmiodniowych łodyżek jęczmienia. Nie jest to, jak sądzą niektórzy, zmielona trawa jęczmienna, lecz sok. Młode listki ścina się, płucze, a następnie wyciska sok w  specjalnych wyciskarkach. Następnie tak uzyskany płyn jest wirowany, następuje odparowanie części wody pod ciśnieniem, w  temperaturze około 30 stopni Celsjusza. Zbyt wysoka temperatura spowodowałaby utratę części składników zawartych w  jęczmieniu, na przykład niektórych witamin. Tak przygotowany proszek trafia na półki sklepów.

 

Co jeszcze wchodzi w  skład młodego jęczmienia?



Zawartość białka w  sproszkowanym soku z  trawy jęczmiennej wynosi około 30-40 g w  100 gramach suplementu. Jaki jest skład aminokwasowy tego białka? Kwas glutaminowy, kwas asparaginowy, alanina, leucyna, lizyna, prolina, fenyloalanina to tylko niektóre z  aminokwasów występujących w  młodym jęczmieniu. Znaleźć w  nim możemy aminokwasy egzogenne, niezbędne dla człowieka, które muszą być dostarczane z  pożywieniem, takie jak wspomniana wyżej leucyna czy fenyloalanina. Producenci często podają zawartość chlorofilu, która wynosi ok. 300 mg w  100 g produktu.
Skład takiego jęczmienia może budzić podziw, ale jest on podany dla proszku, nie sporządzonego z  niego roztworu. Podobnie rzecz się ma na przykład z  mlekiem w  proszku i  zwykłym płynnym mlekiem – to pierwsze, z  racji zdecydowanie mniejszej zawartości wody, ma znacznie wyższe wartości składników odżywczych czy mineralnych.

Trawa jęczmienna stała się przedmiotem badań naukowych. W jednym z  takich badań, trwającym 4 tygodnie, grupie osób z  cukrzycą typu 2 podawano codziennie sok jęczmienny, a także witaminę C oraz E. Wykazano, że systematyczne spożywanie młodego jęczmienia (zwłaszcza w  połączeniu z  suplementacją wyżej wymienionymi witaminami) wspomagało zwalczanie wolnych rodników, wykazując właściwości przeciwutleniające, zmniejszało ryzyko  chorób  naczyniowych u badanych diabetyków. Nie istnieją jednak badania kliniczne wykazujące leczniczy wpływ soku jęczmiennego u osób z  chorobami nowotworowymi. 

Jak należy spożywać sproszkowany jęczmień?



  1 łyżeczkę sproszkowanego soku jęczmiennego należy rozpuścić w  szklance (ok 200 ml) wody lub soku owocowego. Istotne jest, aby nie była to gorąca woda – wysoka temperatura powoduje straty witamin a także unieczynnia enzymy zawarte w  jęczmieniu.  Tak powstały sok należy pić najlepiej 20-30 minut przed jedzeniem. Zaleca się picie 2 szklanek  dziennie.

Zawartość opakowania Młody Jęczmień PLUS 
PROSZEK 250g netto: 250g
Cena: 49,90 zł
Naturalny Młody Jęczmień 1800 120 tabletek
Cena: 29,90 zł

Zielony, młody jęczmień na odchudzanie - próbowałaś?

Zielony, młody jęczmień na odchudzanie - próbowałaś?

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!