Zgrabne nogi - wypracuj je sobie

przejdź do komentarzy
uroda uroda/BeautyBe

Ćwiczenia na piękne łydki i uda.

Zgrabne i kuszące nogi to marzenie niejednej kobiety oraz obiekt uwielbienia mężczyzn. Nie muszą być bardzo szczupłe, ważne są ich proporcje i kształt, a nad nimi można popracować. Pierwsze efekty widoczne są już po kilku tygodniach.

Na początek kilka zasad:


- Samymi ćwiczeniami nie można mocno odchudzić nóg, ważne jest też zrzucenie kilku kilogramów.

- Jeśli chcemy wyszczuplić i wysmuklić nogi ćwiczenia wykonywane powinny być jak najczęściej (nawet codziennie) i bardzo intensywnie. Wtedy spalane będą także mięśnie.

- Rozpoczynając trening stopniowo zwiększaj jego intensywność; jeśli twoje ciało nie jest przyzwyczajone do wysiłku możesz nabawić się kontuzji.

- Po ćwiczeniach mięśnie, które brały udział w wysiłku, zwiększają swoją objętość. Zjawisko to jest naturalne i trwa ok. 2-3 godziny, później wszystko wraca do normy. Nie zrażaj się tym i nie przerywaj treningów, wkrótce zobaczysz efekty.

A teraz do dzieła!

Ćwicz 3-4 razy w tygodniu. Wykonuj 3 serie ćwiczeń po 12-15 powtórzeń. Przerwy między ćwiczeniami powinny wynosić 30 sekund. Zanim przystąpisz do treningu zrób rozgrzewkę – możesz robić naprzemienne wypady w przód i w tył, krążenia bioder i skrętoskłony.

Ćwiczenie 1

Z pozycji stojącej wysuń prawą nogę w przód do wypadu (nogi ugięte w kolanach, uda do podudzia pod kątem prostym). Wytrzymaj przez chwilę w ej pozycji, nie dotykając kolanem lewej nogi do podłogi i powróć do pozycji wyjściowej. To samo ćwiczenie zrób wysuwając drugą nogę.

Ćwiczenie kształtuje przednią stronę ud i pośladki.


Ćwiczenie 2

Stań luźno rozstaw stopy na szerokości bioder i ustaw równolegle jedną do drugiej. Połóż dłonie na udach, przesuwaj powoli pośladki ku tyłowi - tak jakbyś chciała usiąść - i równie powoli podnoś je z powrotem do góry. Nie opuszczaj pośladków zbyt nisko: kąt pomiędzy udami a podudziami nie powinien być mniejszy niż 90 stopni. Plecy pozostają proste.

Ćwiczenie kształtuje przednią stronę ud.

Ćwiczenie 3

Stań prosto i chwyć się rękami za oparcie krzesła. Odwiedź wysoko prawą, wyprostowaną nogę do tyłu, na wysokość ok. 20 cm. Powoli opuszczaj nogę, ale nie stawiaj jej na podłodze. To samo ćwiczenie powtórz drugą nogą.

Ćwiczenie kształtuje tylną stronę ud.

Ćwiczenie 4

Stań przed ścianą i oprzyj się o nią obydwiema rękami. Stojąc na lewej nodze, lekko unieś prawą i powoli poruszaj nią w lewą stronę, a następnie z powrotem. Obydwa kolana są lekko ugięte. Następnie zmień strony.

Ćwiczenie kształtuje wewnętrzną stronę ud.

Jeszcze kilka sposobów na bajeczne nogi:

Jazda na rowerze – jedno z najlepszych ćwiczeń, krótkie sprinty lub podjazdy pod górę wspaniale wyrabiają mięśnie czterogłowe.

Pływanie stylem klasycznym – żabie ruchy oddziaływują na trudne do ukształtowania wewnętrzne i zewnętrzne części ud.

Aerobik na podeście – żwawy krok zapewni silniejsze pośladki i mięśnie ud.

Skakanka – idealne połączenie treningu wysiłkowego (odchudzania) z rzeźbieniem łydek.

Podziękowania dla Iwony.

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!