Zawrzało wokół kampanii Mango z Kendall Jenner
To miała być z pewnością jedna z głośniejszych kampanii wiosenno-letniego sezonu 2016 roku. Topowa hiszpańska sieciówek postawiła w niej na jedno z głośniejszych nazwisk ostatnich miesięcy w branży modowej. Mowa oczywiście o Mango i nowej gwieździe kampanii – Kendall Jenner.
ZOBACZ TEŻ: Kendall Jenner została gwiazdą wiosennej kampanii Mango
Po zaprezentowaniu światu pierwszych zwiastunów reklam z młoda Jennerką, pierwsze reakcje na nie były bardzo pozytywne. Fani młodszej siostry Kim Kardashian jednogłośnie stwierdzili, że wypada świetnie. Krytyka ruszyła nieco później, w momencie gdy zaczęło liczyć się nie tylko pierwsze wrażenie, ale i szczegóły.
Jak się okazuje, Kendall stała się twarzą jednej z czterech kolekcji na nowy sezon. Ubrania z linii Tribal Spirit to przede wszystkim propozycje inspirowane stylem boho, a także tradycyjnymi, afrykańskimi motywami.
Krytycy kampanii dopatrzyli się tu niekonsekwencji konkurentki Zary. Mango czerpiące z afrykańskiej kultury zdecydowało się na Kendall, która ma niewiele wspólnego z tymi inspiracjami. Wg nich zdecydowanie bardziej odpowiednim byłoby zatrudnienie przez sieciówkę czarnoskórej modelki.
Z podobnymi zarzutami musi mierzyć się teraz także dom mody Valentino. Przypomnijmy, że i w jej przypadku krytykom chodzi o wykorzystanie afrykańskiej kultury jako inspiracji dla kolekcji i tła sesji z białymi modelkami w roli głównej.
Co myślicie na temat tych zarzutów?
Kendall Jenner has been chosen as the face of Mango's Africa-themed campaign: https://t.co/frB3IdBDvD @runway_riot pic.twitter.com/yF7sna6zTH
— Malikah Kelly (@malikahkelly) styczeń 15, 2016
Mango's new campaign Tribal Spirit is inspired by the African Savannah & Kendall Jenner, a white girl, is the model??? Why????????
— ⭐️ sharpay evans ⭐️ (@chandravidar) styczeń 15, 2016