To miała być z pewnością jedna z głośniejszych kampanii wiosenno-letniego sezonu 2016 roku. Topowa hiszpańska sieciówek postawiła w niej na jedno z głośniejszych nazwisk ostatnich miesięcy w branży modowej. Mowa oczywiście o Mango i nowej gwieździe kampanii – Kendall Jenner.

ZOBACZ TEŻ: Kendall Jenner została gwiazdą wiosennej kampanii Mango

Po zaprezentowaniu światu pierwszych zwiastunów reklam z młoda Jennerką, pierwsze reakcje na nie były bardzo pozytywne. Fani młodszej siostry Kim Kardashian jednogłośnie stwierdzili, że wypada świetnie. Krytyka ruszyła nieco później, w momencie gdy zaczęło liczyć się nie tylko pierwsze wrażenie, ale i szczegóły.

Jak się okazuje, Kendall stała się twarzą jednej z czterech kolekcji na nowy sezon. Ubrania z linii Tribal Spirit to przede wszystkim propozycje inspirowane stylem boho, a także tradycyjnymi, afrykańskimi motywami.

Krytycy kampanii dopatrzyli się tu niekonsekwencji konkurentki Zary. Mango czerpiące z afrykańskiej kultury zdecydowało się na Kendall, która ma niewiele wspólnego z tymi inspiracjami. Wg nich zdecydowanie bardziej odpowiednim byłoby zatrudnienie przez sieciówkę czarnoskórej modelki.

Z podobnymi zarzutami musi mierzyć się teraz także dom mody Valentino. Przypomnijmy, że i w jej przypadku krytykom chodzi o wykorzystanie afrykańskiej kultury jako inspiracji dla kolekcji i tła sesji z białymi modelkami w roli głównej.

Co myślicie na temat tych zarzutów?

Zawrzało wokół kampanii Mango z Kendall Jenner

Warming up for #TribalSpirit in the new @Mango Campaign #MangoGirls

Film zamieszczony przez użytkownika Kendall Jenner (@kendalljenner)

Zawrzało wokół kampanii Mango z Kendall Jenner

Zawrzało wokół kampanii Mango z Kendall Jenner

Zawrzało wokół kampanii Mango z Kendall Jenner