Zawrotna kariera błonnika

przejdź do komentarzy
zdrowie zdrowie/HeathyStyle

Włącz go do swojej diety i przekonaj się o jego zaletach!

Jeszcze do niedawna błonnik uważany był za mało istotny składnik diety, dziś odgrywa w niej bardzo ważną rolę.
Błonnik jest węglowodanem odpornym na działanie enzymów trawiennych w układzie pokarmowym człowieka. Oznacza to, że nie zostaje strawiony, lecz wędruje przez cały przewód pokarmowy wchłaniając wodę i usuwając szkodliwe produkty przemiany materii.

Jest bardzo pomocny w walce z otyłością, ponieważ pęcznieje, i wypełnia żołądek, dzięki czemu zmniejsza uczucie głodu. Nie dostarcza żadnych kalorii, wręcz zapobiega wchłanianiu tłuszczów i cukru z jelit.

Pomaga w zaparciach i biegunce, a dzięki temu, że wyłapuje i usuwa kwasy żółciowe z jelit, obniża poziom cholesterolu.

Inne ważne właściwości błonnika to:

- zmniejszenie ryzyka wystąpienia miażdżycy
- utrzymanie stabilnego poziomu cukru we krwi
- oczyszczenie organizmu z toksyn i metali ciężkich
- regulacja gospodarki hormonalnej
- poprawa pamięci i szybkości kojarzenia faktów

Wprowadzając błonnik do swojej diety pamiętaj:

- zbyt duża dawka może zmniejszyć skuteczność innych leków
- pij przynajmniej 2 litry wody dziennie, inaczej możesz doprowadzić do zaparć
- nagłe dostarczenie organizmowi dużej dawki błonnika może wywołać wzdęcia i bóle brzucha

Dietetycy zalecają, aby dziennie spożywać 20-22 g błonnika. Jego bogatym źródłem są: warzywa, owoce, ziarna zbóż, otręby, pieczywo z pełnego przemiału, kasze, ciemny ryż. Do kupienia jest również błonnik w postaci tabletek lub błonnik w proszku (rozpuszczalny w wodzie, o różnych smakach).

Polecane wideo


Skomentuj Staraj się pisać bez błędów

dodasz komentarz jako gość - jeżeli chcesz zarejestrować nicka - załóż konto z avatarami!

Jeszcze nikt tego nie skomentował. Bądź pierwsza!