Stworzone w 1994 roku perfumy to swego rodzaju legenda. Uchodzą za naprawdę wiekowe, a mają „zaledwie” 20 lat. Jednak nieprzerwanie od momentu powstania królują na perfumeryjnych półkach jako nieśmiertelny bestseller. Czemu zawdzięczają swoją popularność?

To orientalno-drzewna kompozycja autorstwa Pierre’a Bourdona i Maurice’a Rogera. Już w momencie premiery stała się absolutnym hitem. W 1994 roku Vanity Fair napisał o zapachu:

Zapach tygodnia: Dolce Vita Christian Dior Twórcy przekonują, że zapach ma zamykać w sobie radość życia (stąd nazwa), blichtr i włoską kobiecość, tak cenioną przez Christiana Diora. Być może stąd w dawnych kampaniach reklamowych modelka wystylizowana jest na Sophię Loren.

Nuty głowy: lilia, brzoskwinia, grejpfrut, bergamotka, róża i kardamon
Nuty serca: morela, magnolia, lilia, cynamon, heliotrop i brazylijskie drzewo różane
Nuty bazy: drzewo sandałowe, kokos, wanilia i cedr.

Na stronie internetowej Diora dowiadujemy się, że bazę stanowią akordy typowo męskie, ale prawdopodobnie właśnie ten ostatni akcent nadaje zapachowi to niepowtarzalne wyrafinowanie.

Niestety, z powodu popularności są to również jedne z najczęściej podrabianych perfum. Nie ma co liczyć na to, że w podejrzanie niskiej cenie nabędziemy oryginał, natomiast warto wysupłać nieco pieniędzy i kupić je w perfumerii, gdzie będziemy mieli pewność co do autentyczności zapachu. Ten odwdzięczy się nam niebywałą trwałością – nuty bazy Dolce Vita potrafią przetrwać na ubraniach (np. apaszkach) nawet parę miesięcy.