Niektóre billboardy z reklamami CK budzą oburzenie przechodniów, jedni nazywają je miękką pornografią, inni tylko niesmacznymi zdjęciami.

Od lat 80. właściwie każda kampania znanej marki wzbudza kontrowersje. Calvin Klein nie waha się przełamywać granic, jeżeli chodzi o pokazywanie zdjęć i plakatów z wyraźnymi seksualnymi aluzjami. Tak było w przypadku m.in. reklam z Brooke Shields, Kate Moss czy plakatów z kolekcją bielizny dla dzieci, które zostały usunięte 24 godziny po rozwieszeniu na skutek licznych protestów.

W Australii władze poszły właśnie w tym kierunku. Jak donoszą media, Australijskie Biuro ds. Standardów Reklamowych (Australian’s Advertising Standards Bureau) zadecydowało, że kampania Calvina Kleina jest rasistowska i przywodzi na myśl skojarzenia z gwałtem – zwłaszcza zdjęcie z Larą Stone, której głowę jeden z modeli trzyma na kolanach, a drugi wygląda jakby kobietę rozbierał. Plakat musi zostać usunięty.

Czy Waszym zdaniem to słuszna decyzja czy też może przesada?

Zobaczie zakazany plakat:

Plakat, który w 2009r wzbudził protesty w Nowym Jorku:

Więcej zdjęć z tegorocznej kampanii jesienno-zimowej znajdziecie TUTAJ.